Didi, cel mai mare rival Uber, scos din magazinele de aplicații din China la ordinul autorităților

Autor: Cătălin Niţu 05.07.2021
Didi, cel mai mare rival Uber, scos din magazinele de aplicații din China la ordinul autorităților
foto: Shutterstock

Didi, cel mai mare operator de servicii de ride-hailing din lume, a fost eliminat din ofertele magazinelor de aplicații din China. Compania chineză, care a reușit să „scoată” Uber de pe anumite piețe din Asia, (inclusiv din China), este sancționată de autoritățile chineze pentru colectarea „ilegală” de date personale. Printre investitorii majori ai Didi se numără Apple, SoftBank, Tencent și chiar Uber, iar decizia vine la doar câteva săptămâni de la listarea la bursă. Compania valorează acum 76 de miliarde de dolari.

China a scos Didi din App Store și alte magazine din cauza colectării ilegale de date personale

Autoritățile chineze au somat Didi să realizeze schimbări în modul în care colectează datele personale ale utilizatorilor, pentru a se conforma cu legislația de protecție a datelor cetățenilor care este acum în vigoare în China. Decizia de a scoate aplicația Didi din App Store-ul chinez și alte câteva magazine de aplicații importante a fost luată în urma unei investigații care menționa probleme de „securitate națională”.

Reprezentanții Didi deja au anunțat că aplicația nu mai este disponibilă public și că a fost începută munca pentru a corecta problemele. De asemenea, platforma sa de ride-hailing nu mai acceptă noi clienți de sâmbătă, 3 iulie, chiar dacă reușesc să instaleze aplicația pe dispozitivele lor. Pentru utilizatorii deja existenți, serviciile Didi vor rămâne operaționale.

Didi este cel mai mare operator de servicii de transport de tip ride-hailing din lume, cu peste 493 de milioane de utilizatori în perioada martie 2020 – martie 2021, cu 41 de milioane de tranzacții zilnice. În trimestrul 1 din 2021, compania a avut 156 de utilizatori activi lunari. În comparație, Uber a avut doar 98 de milioane de utilizatori lunari în aceeași perioadă. Numai în China, Didi are 365 de milioane de utilizatori.

Compania chineză a investit și în alte servicii similare din alte regiuni, precum Grab, Lyft, Ola, Uber, 99, Bolt și Careem.

sursa: TechCrunch