Samsung va crește cu 50% producția de telefoane pliabile, anticipând cerere susținută anul viitor

Autor: Aurelian Mihai 02.09.2021
Samsung va crește cu 50% producția de telefoane pliabile, anticipând cerere susținută anul viitor

Aparent, eforturile Samsung pentru dezvoltarea pieței de telefoane pliabile încep să dea roade, cererea pentru actuala serie Galaxy Z Fold 3 și Z Flip 3 depășind cu mult capacitatea de producție a companiei.

Răspunzând cererii actuale pentru telefoane pliabile și, totodată, anticipând o cerere și mai mare pentru anul viitor, Samsung intenționează să-și majoreze capacitatea de producție cu până la 50%.

Potrivit surselor din industrie, divizia Samsung Display Co. își va majora cu 47% capacitatea de producție pentru ecrane OLED pliabile, noua țintă fiind de 25 milioane unități livrate anual, față de 17 milioane unități în prezent. Extinderea de capacitate se va face prin investiții majore în extinderea fabricii Samsung din Vietnam, favorizată de sud-coreeni pentru accesul la forță de muncă ieftină.

„Fabricile Samsung care produc dispozitive pliabile funcționează deja la capacitate maximă. Samsung nu are altă opțiune decât să își extindă facilitățile. Probabil va adăuga încă trei linii de producție la cele șapte actuale, ceea ce va permite companiei să gestioneze volumul producției mai flexibil ”, a menționat o sursă apropiată companiei.

Potrivit predicțiilor actuale, extinderea capacității de producție pentru componente esențiale și a liniilor de asamblare va permite livrarea unui număr de 10 milioane unități Galaxy Z Fold și 15 milioane unități Galaxy Z Flip în ficare an.

telefoane pliabile

În ciuda expunerii uriașe pe plan mediatic, Samsung a vândut doar 500.000 de telefoane pliabile în primul an de la introducerea acestei categorii de produse. Marjele de profit sunt însă generoase și ar putea crește și mai mult, pe măsură ce tehnologia va ajunge la maturitate.

Însă odată depășită faza de început, unde curiozitatea și dorința unora de a avea în mână cel mai luxos smartphone cu putință alimentează vânzările, cea mai mare provocare pentru Samsung (și alți producători smartphone) ar putea fi aceea de a convinge masele de consumatori cu buget limitat, în general mult mai pragmatici în privința alegerilor făcute, exact de ce trebuie să plieze și să-și desfacă telefoanele. Dar mai ales, de ce ar trebui să plătească mai mult pentru un dispozitiv mai greu și voluminos, mai incomod de folosit și, cel puțin deocamdată, mai puțin fiabil decât un smartphone convențional.