Twitter pierde jumătate din valoare în jumătate de an sub Elon Musk

27.03.2023
Twitter pierde jumătate din valoare în jumătate de an sub Elon Musk
foto: Fox Business

Se pare că Elon Musk și-a dorit într-adevăr să pună mâna pe Twitter, oferind anul trecut peste 40 de miliarde pentru a cumpăra rețeaua de socializare. La momentul ofertei, suma depășea oricum valoarea companiei de la bursă, așa că acționarii au acceptat oferta fără să stea prea mult pe gânduri. Acum însă, la un an de la oferta inițială și la doar jumătate de an de când Musk a preluat controlul platformei, aceasta valorează mai puțin de jumătate.

Elon Musk oferă bonusuri în acțiuni Twitter, care evaluează compania la o valoare totală de 20 de miliarde

Suma de 20 de miliarde de dolari la care este acum evaluată compania Twitter, vine chiar de la Elon Musk. CEO-ul companiei a oferit bonusuri în acțiuni Twitter către angajați, ceva ce se întâmplă, în general, la final de an fiscal. Astfel, a putut fi calculată valoarea totală a companiei. Tot Musk spune că valoarea companiei va ajunge la peste 250 de miliarde de dolari în viitor, promițând astfel că valoarea va crește de peste 10 ori în următorii ani.

Musk știa însă că Twitter nu valorează atât încă de anul trecut, când a încercat în repetate rânduri să schimbe oferta inițială de 44 de miliarde de dolari pe care a făcut-o în primăvară. Musk susținea că platforma este plină de boți, și că vechea conducere Twitter minte în legătură cu acest subiect. Astfel, Musk cerea revizuirea valorii Twitter și amenința chiar cu retragerea din această afacere.

Desigur, Twitter a rămas pe poziție și a amenințat chiar cu chemarea în instanță în cazul în care Musk refuză să mai cumpere compania la suma agreată inițial. Având în vedere că Twitter pierduse deja din valoarea de la bursă în urma acestei oferte și scandalului mediatic din jurul achiziției, compania ar fi putut cere despăgubiri imense de la miliardarul sud african.

Nu este clar însă ce planuri are Musk pentru a ajunge la o valoare de peste 200 de miliarde de dolari. Plata pentru abonamente Twitter Blue nu pare să meargă așa cum se aștepta noul CEO, abonamentele încasând doar 11 milioane de dolari în trei luni. De asemenea, dintre cei mai mari 1.000 de clienți pe partea de reclame dinainte de achiziție, doar jumătate încă au reclame active pe Twitter. Restul s-au retras și nu par că își doresc să se întoarcă.

sursa: The Information, via SlashGear

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult