Xiaomi, fără Mi. Gigantul chinez anunță repoziționarea în jurul unei etichete de brand premium

Autor: Aurelian Mihai 24.08.2021
Xiaomi, fără Mi. Gigantul chinez anunță repoziționarea în jurul unei etichete de brand premium
foto: Profimedia

După 9 ani în care a anunțat fiecare produs sub denumirea Xiaomi Mi, producătorul chinez anunță retragerea brandului Mi , schimbarea fiind menită să unifice prezența globală a companiei sub o singură identitate: Xiaomi.

Inițial, Xiaomi a creat indicativul Mi pentru a reuni oferta de produse sub indicativul unui brand de buget. În timp, produsele oferite sub acest brand a crescut, oferta de produse Xiaomi Mi primind statutul de brand premium-budget. Compensând pentru repoziționarea de brand, Xiaomi a lansat Redmi, noul brand pentru produse cu adevărat de buget. 9 ani mai târziu, Xiaomi lansează sub brandul Mi telefoane premium în adevăratul sens al cuvântului (ex. Xiaomi Mi 11 Ultra), punând sub semnul întrebării rolul acestuia.

Deși, foarte bine întipărit în memoria consumatorilor, adevărul este că brandul Mi a devenit de ceva timp redundant, Xiaomi putând renunța la acesta fără ca schimbarea să impună și o reorganizare a portofoliului de produse. Astfel începând cu trimestrul Q3-2021, produsele vândute sub brandul Xiaomi Mi se vor numi pur și simplu Xiaomi. În mod evident, tranziția va dura ceva timp, modificarea fiind aplicabilă pentru produsele nou lansate.

”Odată cu introducerea noii identități de brand, două serii de produse distincte vor sta sub marca Xiaomi. Produsele Xiaomi reprezintă vârful tehnologiei și oferă o experiență premium. Produsele Redmi aduc o mare inovație la un preț accesibil și se adresează unui public mai tânăr. Această diferențiere se reflectă, de asemenea, în logo-urile noastre actualizate, cu ambele logo-uri Xiaomi și Redmi sub sigla companiei-mamă.”

Convenția de denumire a seriei de produse – Xiaomi și Redmi – va fi, de asemenea, aplicată ecosistemului și produselor IoT.

Lei Jun, cofondatorul Xiaomi, explica mai demult semnificația indicativului „Mi”: „Internet mobil” și „Misiune imposibilă”. Primul se referă la concentrarea produsului companiei, în timp ce al doilea se referă la ambițiile companiei. De-a lungul timpului, brandul Xiaomi Mi a fost aplicat pe tot felul de produse, inclusiv tablete, dispozitive de purtat, laptopuri și multe altele.

În timp ce oferta actuală de produse nu va suferi modificări, este posibil ca produsele lansate sub brandul Xiaomi, fără Mi, să devină în timp mai scumpe. Totodată, putem aștepta ca oferta de produse Redmi să acomodeze și unele dintre dispozitivele care ar fi încăput sub brandul Mi. Asta nu se traduce automat în creșteri de prețuri la modul general, ci doar o extindere a brandului Redmi pentru a include și produse ceva mai costisitoare.