ASUS GeForce RTX 2080 Ti Turbo review: arhitectura Turing la şase luni după lansare

15.02.2019
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Turbo review: arhitectura Turing la şase luni după lansare
Platforma de test şi metodologia de testare

Platforma de test 

Platforma de test pe care am folosit-o şi în trecut pentru review-urile plăcilor RTX a rămas neschimbată. Avem un procesor Ryzen 7 1700 overclockat la 3,8 GHz, folosind o placă de bază MSI Z370 XPOWER GAMING TITANIUM, 16 GB RAM XPG SPECTRIX D41 la 3200 MHz, şi o sursă FSP AURUM 1.000 W Platinum. Toate acestea au fost găzduite într-o carcasă NZXT H440. Pentru acest review am folosit driverul NVIDIA 418.91, cel mai recent în momentul rulării testelor.

CPU AMD Ryzen 7 1700 OC @ 3,8 GHz (8 core/16 threads)
Cooler Corsair H110i All-in-One watercooling
Placă de bază MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM
Chipset X370
GPU ASUS GeForce RTX 2080 Ti Turbo
RAM ADATA XPG SPECTRIX D41 16 GB DDR4 @ 3.200 MHz (2 x 8 GB)
SSD OS Kingston ssdNOW KC400 256 GB SATA III
Sursă FSP AURUM Platinum 1.000W
Carcasă NZXT H440

Metodologia de testare

Jocurile alese pentru testare de această dată au fost actualizate, în special datorită faptului că unele dintre ele sunt mai noi, iar altele oferă suport pentru diverse tehnologii din gama RTX (ray-tracing şi dlss). Toate titlurile au fost setate pe cele mai înalte profiluri de opţiuni grafice (Ultra/Very High/etc.), dar fără opţiunea antialiasing activată. De asemenea, testele au fost rulate atât în mod fără overclocking, cât şi cu overclocking, în rezoluţiile cele mai uzuale pentru gameri: 1080p, 1440p şi 2160p.

În cazul 3DMark, am rulat pentru prima dată şi testele compatibile cu tehnologiile ray-tracing şi DLSS.

Testele RTX din cele două jocuri compatibile, Battlefield V şi Metro Exodus, au fost realizate exclusiv pe profilul OC. Întrucât Battlefield V nu are un benchmark dedicat, am folosit framerate-ul mediu din prima misiune a jocului, rezultate înregistrate prin intermediul funcţiei Benchmark din MSI Afterburner. Benchmark-ul Final Fantasy XV nu oferă informaţii despre framerate, aşa că am folosit Afterburner şi pentru aceste teste pentru a le putea integra în grafice.

Testele cu DLSS au fost rulate doar în rezoluţia 4K, deoarece toate cele trei jocuri compatibile pot activa DLSS exclusiv în această rezoluţie. Metro Exodus permite rularea cu DLSS activat şi fără ray-tracing, Battlefield V permite activarea DLSS doar atunci când funcţia ray-tracing este activată, în timp ce Final Fantasy XV integrează doar DLSS, fără ray-tracing.

 

Părţi pozitive

Integrează cel mai puternic cip grafic de pe piaţă
Oferă acces la tehnologii precum ray-tracing şi DLSS în jocuri
Performanţă foarte bună în toate cazurile de utilizare
Dimensiuni reduse faţă de alte implementări RTX 2080 Ti, fiind potrivită pentru computere mai compacte

Părţi negative

Preţul este cam mare pentru un RTX 2080 Ti de referinţă cu turbină
Prea puţine titluri beneficiază de tehnologiile RTX în prezent
Stă tot timpul la temperaturi mari şi face zgomot semnificativ în utilizare

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult