Secretele întunecate ale păpuşii Barbie: A fost „vandal” al pădurilor şi „dealer” de date personale

Secretele întunecate ale păpuşii Barbie: A fost „vandal” al pădurilor şi „dealer” de date personale

Barbie este cea mai cunoscută păpuşă din istorie. Lansată în martie 1959 de către compania Mattel, Barbie s-a vândut în milioane de exemplare în întreaga lume. Sursa de inspiraţie pentru jucăria concepută de Ruth Handler a fost o păpuşă germană numită Bild Lilli.

 

Deşi iubită de foarte mulţi oameni, păpuşa are şi părţile ei întunecate. Organizaţia Greenpeace a acuzat în 2011 Mattel, compania care o produce, de distrugerea pădurilor din Indonezia şi a habitatelor unor animale rare, transmite Manager.ro. Potrivit organizaţiei, ambalajele în care erau împachetate păpuşile Barbie şi Ken erau fabricate din lemn furnizat de compania Asia Pulp and Paper (APP), catalogată de Greenpeace drept „un distrugator notoriu” al pădurilor din Indonezia.

Campania celor de la Greenpeace a avut succes, iar în 2013 APP a promis să înceteze activităţile care afectau mediul înconjurător. Mai mult, la finalul lui 2011, anul în care campania a fost declanşată, Mattel a renunţat la serviciile companiei.

 

 

Acesta nu este singurul scandal în care a fost implicată celebra păpuşă. Versiunea inteligentă, Hello Barbie, a fost lansată de către Mattel în 2014. Aceasta poate dialoga cu utilizatorii, dispune de funcţii de recunoaştere vocală şi are aplicaţie dedicată. În martie 2015 a izbucnit un scandal, deoarece experţi în securitate au avertizat că înregistrările conversaţiilor dintre păpuşă şi copii erau păstrate de producător fără acordul utilizatorilor şi puteau fi vândute companiilor de marketing.

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult