Apple pregătește un motor de căutare care să înlocuiască Google pe iOS

Autor: Cătălin Niţu 29.10.2020
Apple pregătește un motor de căutare care să înlocuiască Google pe iOS

Chiar dacă pe piața de sisteme de operare Apple și Google sunt rivali, cele două companii colaborează de multe ori pentru dezvoltarea acestor ecosisteme software. De exemplu, Google a fost dintotdeauna motorul de căutare implicit din iOS și macOS. Totuși, cele două companii au ajuns în ultimii câțiva ani în atenția autorităților care tot investighează posibilitatea de monopol a acestora. Este posibil ca în viitorul apropiat, compania Apple să fie nevoită să ofere utilizatorilor mai multe alternative de motoare de căutare, iar una dintre alegeri să fie chiar un motor de căutare proprietar.

Apple are nevoie de o alternativă la Google în cazul în care autoritățile vor interveni în afacerile sale

Noi informații publicate de Financial Times sugerează că Apple se pregătește să intre pe piața motoarelor de căutare. Nu este clar ce implică asta la nivel de afaceri, însă înțelegerea dintre Apple și Google era cotată la câteva miliarde de dolari anual, bani pe care producătorul de iPhone-uri îi încasa. Dacă autoritățile vor obliga Apple să renunțe la Google, compania s-ar putea vedea nevoită să acopere acel gol în încasări.

Se pare că Apple deja a început să angajeze specialiști în dezvoltarea de motoare de căutare, inclusiv foști angajați de la Google, în timp ce are multe posturi deschise pentru angajare în acest domeniu. Totodată, online a fost descoperit un așa numit „Applebot”, un algoritm de tip crawler care indexează site-uri de pe internet, așa cum o face și Google. Nu în ultimul rând, în iOS 14, unele rezultate ale căutărilor apar din partea Apple, nu de pe Google.

Totuși, nu este clar cum ar putea câștiga Apple bani din căutări, având în vedere istoria sa. Compania se laudă cu securitatea și intimitatea datelor și cu faptul că nu colectează informații despre utilizatorii săi pe platformele pe care le deține. Totuși, motoarele de căutare fac bani din reclamele afișate între rezultatele căutărilor, care sunt atent țintite către fiecare utilizator în parte. Alegerea utilizatorului se face pe baza unui profil rezultat din colectarea de date despre acesta.

Există însă posibilitatea ca un motor de căutare Apple să rămână doar o funcție din iOS sau macOS, care să suplinească lipsa unui motor de căutare implicit. Desigur, este greu de crezut că nu vei putea seta Google în locul acestuia manual, dacă asta îți dorești.

via Android Authority