Bing şi Yahoo vor şterge link-uri din căutări la cerere

Autor: Cătălin Niţu 02.12.2014
Bing şi Yahoo vor şterge link-uri din căutări la cerere

Este clar cine este liderul de piaţă şi cine doar păşeşte în urma acestuia când vine vorba despre motoare de căutare. Google a început încă din iunie să şteargă link-uri din căutări la cerere, în urma aprobării Curţii de Justiţie a Uniunii Europene a „dreptului de a fi uitat” în mediul online. Acum, la câteva luni distanţă, cele două motoare de căutare mai puţin populare, Bing şi Yahoo, au început să accepte şi să proceseze plângerile înregistrate.

Microsoft susţine că a început să accepte astfel de cereri pe Bing încă din luna iulie, însă abia acum a început să răspundă la ele. Din cele 699 de apeluri din partea utilizatorilor, abia 79 au fost procesate şi au primit răspuns, iar toate au fost respinse. Doar două dintre acestea duceau către site-uri, în timp ce restul constituiau link-uri către reţele de socializare, pe care Microsoft refuză să le elimine din căutări. Compania îndreaptă utilizatorii să se autentifice pe respectivele servicii şi să scoată manual de acolo conţinutul nedorit.

Deşi ambele companii au început de curând să proceseze link-uri nedorite, niciuna nu a dezvăluit condiţiile pentru care acceptă eliminarea lor sau care este procesul de validare. Atât Yahoo, cât şi Bing par însă  să respecte o serie de reguli interne. Ce au putut confirma însă este faptul că se doreşte păstrarea unui balans între dreptul la informare al publicului şi dreptul la intimitate al celor care doresc eliminarea conţinutului online.

Dacă decizia de a elimina link-uri din căutări este una pozitivă sau negativă vom vedea în timp. Google informează autorii afectaţi de aceste cereri şi le atenţionează atunci când anumite link-uri sunt şterse. Se pare însă că multe site-uri aleg să publice conţinutul din nou pentru a fi afişat în noi căutări.