Blocarea monitorizării activității pe iOS a dus la o creștere a reclamelor pe Android

Autor: Cătălin Niţu 21.05.2021
Blocarea monitorizării activității pe iOS a dus la o creștere a reclamelor pe Android

Update-ul iOS 14.5 a fost văzut de către companiile ale căror afaceri sunt bazate în special pe reclame pe platforme mobile drept un atac, însă efectele nu par să fie atât de grave precum se așteptau mulți jucători din piață. Ba chiar există și o componentă pozitivă pentru o parte dintre companii: bugetele au fost mutate către platforma Android, ceea ce duce la un cost mai mic pentru reclamele afișate. Se pare că nici adopția iOS 14.5 nu a fost foarte rapidă, pe iOS.

iOS 14.5 a dus la creșterea cheltuielilor în reclame pe Android

Conform unui raport publicat pe noidfanoproblem, care folosește date de la companii de advertising precum Liftoff, AdColony, Fyber, Singular și Vungle, există un impact, însă nu atât de mare. De exemplu, doar 12,9% dintre utilizatori foloseau iOS 14.5 la momentul acestui studiu. Desigur, dintre cei care folosesc iOS 14.5, majoritatea aleg să nu permită aplicațiilor să le urmărească activitatea online.

Totuși, companiile au început să își redirecționeze banii de reclame de pe platforma iOS către Android. În perioada de după lansarea iOS 14.5 creșterea de investiții în reclame pe iOS a fost de 2-3% pe platformele vizate. În comparație, rețelele care furnizează reclame pentru platforma Android au văzut creșteri între 8,29% și 21%. De altfel, prețurile reclamelor pe iOS au scăzut, ceea ce ar putea fi un avantaj pentru anumite companii.

Probabil că efectele vor fi mai evidente pe termen lung, însă pe termen scurt, lipsa urmăririi online prin intermediul platformelor de socializare pe iOS, nu va avea efecte vizibile în advertising, spun specialiștii Post-IDFA Alliance.

De asemenea, funcția App Tracking Transparency nu împiedică afișarea de reclame, ci doar permite utilizatorilor să nu mai fie atât de bine profilați pentru a li se afișa reclame bazate pe activitatea lor în spațiul online. Asta ar putea duce la afișarea unor reclame mai puțin relevante pentru utilizatori pe platforma iOS. Desigur, dacă aceiași utilizatori folosesc serviciile respective în browser, pe un computer, monitorizarea activității nu poate fi blocată acolo.

sursa: noidfanoproblem