Utilizatorii de iPhone refuză urmărirea activității online pentru Facebook

Autor: Cătălin Niţu 08.05.2021
Utilizatorii de iPhone refuză urmărirea activității online pentru Facebook

Se pare că frica pe care Facebook a arătat-o înainte de lansarea iOS 14.5 chiar public, era fondată, întrucât un număr extrem de mare de utilizatori aleg să nu permită Facebook să le urmărească activitatea online de pe mobil. Conform unui studiu realizat de Flurry, aproape toți utilizatorii de iPhone aleg să apese pe butonul „nu mă urmări” atunci când sunt întrebați de Facebook dacă doresc asta în SUA. La nivel mondial, Facebook are puțin mai mult succes.

Apple permite utilizatorilor de iPhone să refuze urmărirea activității din partea Facebook

Flurry folosește un eșantion de 2,5 milioane de utilizatori din SUA pentru acest studiu și a concluzionat că numai 4% dintre cei care folosesc Facebook pe iPhone au permis aplicației de mobil să îi urmărească după update-ul la iOS 14.5. Asta în ciuda faptului că Facebook a încercat să îi convingă pe utilizatori anterior cu tot felul de mesaje alarmiste și chiar cu reclame imense în ziare.

Argumentul Facebook este că fără datele colectate din activitatea online a utilizatorilor, companiile care își fac reclamă pe rețeaua sa de socializare nu vor mai putea ajunge la clienții interesați de produsele lor.

Studiul Flurry relevă însă că  la nivel mondial, Facebook a reușit să convingă mai mulți utilizatori decât în SUA. Pe un eșantion de 5,3 milioane de utilizatori de iPhone cu iOS 14.5 din toată lumea, 12% au permis Facebook să le urmărească activitatea. Nu este însă clar dacă au făcut asta intenționat sau din greșeală, întrucât mesajul care apare pe iOS ar putea fi confundat cu unul de eroare de către utilizatori, care probabil că sunt mai înclinați să apese pe „nu” decât pe „da” atunci când nu înțeleg complet întrebarea.

Ultimele încercări Facebook de a convinge utilizatorii să permită urmărirea includeau declarații precum „dacă permiți colectarea datelor, vei ajuta Facebook și Instagram să rămână servicii gratuite”. Cel mai probabil însă, Facebook nu va face acest lucru niciodată, puterea sa la nivel mondial fiind dată tocmai de faptul că este o rețea gratuită, care permite oricui să se înscrie.

sursa: macrumors