Cum câştigă Apple de pe urma relansării serviciului Google Maps

Autor: Aurelian Mihai 20.12.2012
Cum câştigă Apple de pe urma relansării serviciului Google Maps

În doar câteva zile după ce Google şi-a relansat serviciul de hărţi pentru tablete şi telefoane Apple, rata de adopţie a sistemului iOS 6 a crescut cu 29%, schimbarea de atitudine arătată de utilizatori demonstrând cât de dăunător a fost pentru imaginea companiei eşecul înregistrat cu serviciul Apple Maps.

Numărul de tablete şi telefoane Apple cu sistem iOS 6 a crescut aproape peste noapte după relansarea serviciului Google Maps

Ajunsă în fruntea clasamentului App Store la doar câteva ore după lansare, aplicaţia Google Maps a atins cifra de 10 milioane download-uri după 48 ore, reuşind să crească popularitatea sistemului iOS 6 aşa cum nici o campanie publicitară nu ar fi putut. Cinci zile mai târziu, statisticile oferite de compania de publicitate MoPub arată că numărul de dispozitive Apple cu sistem de operare iOS 6 a crescut cu 29%.

Potrivit MoPub, statisticile publicate au fost obţinute monitorizând peste 1 miliard de mesaje publicitare livrate zilnic către aplicaţii şi reţele accesate de utilizatori. În timpul scurs de la lansarea noii versiuni Google Maps, numărul de utilizatori unici care folosesc dispozitive cu sistem iOS 6 a crescut cu 30%, mult mai abrupt decât în perioada de dinaintea anunţului de lansare Google.

Un alt studiu publicat de compania Chitika prezicea o creştere modestă, de numai 0.2% pentru săptămâna de după lansarea aplicaţiei Google Maps. Estimarea a fost răsturnată rapid în week-end, când foarte mulţi utilizatori au făcut upgrade la noul sistem iOS 6, motivaţi de prezenţa unei alternative credibile pentru serviciul de hărţi Apple.