Facebook adaugă funcţia „sell” în grupuri

11.02.2015
Facebook adaugă funcţia „sell” în grupuri

Facebook testa încă de la finalul anului 2014 funcţii avansate de comerţ prin intermediul grupurilor. A venit însă momentul ca acestea să ajungă în mâinile tuturor utilizatorilor, compania anunţând lansarea lor începând de astăzi. Asemeni tuturor funcţiilor noi de pe serviciile online din zilele noastre, nu toţi utilizatorii vor vedea noile meniuri, iar momentan doar grupurile care se înscriu pe lista grupurilor de vânzări vor primi acces.

Detaliile oferite de Facebook sunt însă aceleaşi pe care le cunoşteam deja. În grupurile înscrise apare acum un buton numit „Sell”, care oferă acces la o interfaţă detaliată pentru punerea în vânzare a diverselor produse. Ai acces la câmpuri pentru descrierea produsului, câmp dedicat pentru preţ, poţi adăuga imagini şi chiar locul din care poate fi ridicat, alături de unul dintre cele mai utile butoane: „Mark as Sold”. Integrarea acestui mod de articol este un răspuns la creşterea în popularitate a grupurilor de vânzări de pe Facebook din toată lumea şi poate constitui o bază pentru o nouă formă de monetizare a companiei.

Cei care sunt administratori pentru asemenea grupuri pot să se înscrie pentru noile funcţii folosind pagina dedicată. Grupurile care vor fi alese vor fi primele care vor beneficia de funcţia „Sell”, însă nu au fost dezvăluite criteriile după care vor fi selectate. Înscrierea nu necesită decât introducerea unui nume, a unei adrese de e-mail, numele grupului, cât şi un link către acesta.

Facebook pare să se dezvolte în multe direcţii, care nu sunt obligatoriu axate pe socializare. Facebook at Work încearcă să devină o platformă pentru creşterea productivităţii în companii, funcţia Sell va încuraja tranzacţiile între utilizatori, iar iniţiativa de a oferi internet gratuit prin intermediul Internet.org în ţările în curs de dezvoltare încurajează penetrarea internetului pe pieţele mici. Cu atât de multe achiziţii în ultimii ani, având acum sub acoperiş servicii şi produse precum Instagram, WhatsApp şi Oculus Rift, întrebarea este „în ce alte direcţii se va orienta Facebook în viitor?”.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult