Facebook încearcă să înlocuiască Google cu funcţia „Add a Link”

Autor: Cătălin Niţu 11.05.2015
Facebook încearcă să înlocuiască Google cu funcţia „Add a Link”

Reţelele de socializare au apărut pe web şi în continuare oferă cea mai complexă funcţionalitate într-un browser pentru PC. Cu toate acestea, publicul interesat de astfel de servicii a migrat către mediul mobil, Facebook înregistrând peste jumătate din venituri din reclame servite utilizatorilor de smartphone-uri şi tablete. Totuşi, pentru a da mai departe un link pe reţeaua lui Zuckerberg, trebuie să pierdem timp preţios şi să ne chinuim cu schimbat de aplicaţii şi funcţii copy-paste pe touchscreen, paşi mai puţin decât ideali. Din fericire Facebook testează o nouă metodă de partajare a link-urilor pe mobile. Din fericire Facebook testează o nouă metodă de partajare a link-urilor pe mobile.

În curând vom avea acces la butonul „Add a Link” în aplicaţia Facebook pentru mobile. Aceasta va funcţiona asemeni unui motor de căutare, fiind bazată pe cuvinte cheie. Utilizatorul va trebui doar să înceapă să scrie câţiva termeni despre un subiect sau o parte a unui titlu, iar algoritmul de căutare va oferi în timp real sugestii de link-uri pe care ai fi înclinat să le dai mai departe. Se pare că link-urile noi, care au un număr mare de accesări în ultima perioadă vor apărea mai sus în listă, iar simpla atingere va pune link-ul într-un nou status.

În acest moment, funcţia nu este disponibilă pentru publicul larg. Facebook a confirmat existenţa ei şi a dezvăluit că se regăseşte momentan doar într-un program pilot format din foarte puţini utilizatori din Statele Unite. Se pare că Add a Link va fi disponibil atât pentru status-uri, cât şi pentru comentarii, iar algoritmul din spatele căutărilor foloseşte indexări proprii, bazate pe articolele publicate de utilizatorii reţelei de socializare. Acest lucru ar putea limita numărul de căutări Google necesare pentru a găsi conţinutul pe care utilizatorii doresc să îl dea mai departe pe propriul profil de Facebook.

Momentan nu este clar dacă această funcţie va fi lansată pentru toţi utilizatorii în viitorul apropiat. Istoria Facebook spune că există şanse mari să iasă din teste, însă au existat destule instante de funcţii minore care au fost disponibile doar pe perioade scurte, fiind eliminate dacă utilitatea lor se dovedea a fi scăzută. Cu toate acestea, Facebook încearcă în ultima vreme să îşi ţină utilizatorii din ce în ce mai mult conectaţi la serviciile sale, iar o alternativă la Google ar fi încă un pas în această direcţie.