Google alocă 100 milioane dolari pentru recompensarea clipurilor YouTube Shorts foarte populare

Autor: Aurelian Mihai 13.05.2021
Google alocă 100 milioane dolari pentru recompensarea clipurilor YouTube Shorts foarte populare

Deja, nu mai e un mister pentru nimeni faptul că Google vrea neapărat să depășească rivalul TikTok, impunând propria platformă YouTube Shorts.

În efortul de a livra în timp record o alternativă credibilă pentru platforma rivală TikTok, Google a sărit peste câțiva pași esențiali, folosind conținutul YouTube pentru generarea de clipuri YouTube Shorts, iar asta fără a cere în prealabil consimțământul autorilor. În mod predictibil, situația creată degenerat deja într-o mică revoltă, creatorii YouTube fiind pe bună dreptate nemulțumiți de faptul că trebuie să debifeze pentru fiecare clip în parte „opțiunea” pentru auto-generarea unei versiuni pe YouTube Shorts.

Problema este că nu există nicio opțiune la nivel de canal pentru a renunța auto-generarea de clipuri YouTube Shorts, creatorii care nu doresc să „beneficieze” de această facilitate trebuind să debifeze această setare pentru fiecare clip în parte. Complicând și mai mult lucrurile, nu toate videoclipurile sunt eligibile pentru a fi excluse din YouTube Shorts, motivația nefiind tocmai clară pentru autorii acestora.

Sesizând potențialul „exploziv” pentru un viitor litigiu îndreptat împotriva companiei, Google a revenit la gânduri mai bune, decizând să aloce un buget de 100 milioane dolari pentru recompensarea clipurilor YouTube Shorts foarte populare.

„Fondul pentru recompensarea clipurilor Shorts este doar primul pas în călătoria noastră de a construi un model de generare de bani pe termen lung de pe urma acestui tip de conținut”, a spus compania într-o postare pe blog.

Fondul ce va fi lansat în următoarele luni încearcă să livreze autorilor de conținut un argument concret pentru a contribui la popularizarea alternativei TikTok și Instagram Reels dezvoltată de Google.

Potrivit buletinului de venituri pentru primul trimestru din 2021, conglomeratul Google-Alphabet a obținut de pe urma produsului YouTube venituri din publicitate de 6,01 miliarde de dolari în trimestrul respectiv. Câștigurile au crescut cu aproape 50%, de la 4 miliarde dolari în anul anterior.

Potrivit CEO-ului Alphabet, Sundar Pichai, platforma Shorts generează 6,5 miliarde de vizionări zilnice la nivel global. Compania a refuzat să furnizeze statistici mai recente pentru bazele de utilizatori globali și americani. YouTube a lansat Shorts pentru toți utilizatorii americani la începutul acestei luni, după lansarea în versiune beta la începutul anului.

Compania a declarat că va distribui remunerații din fondul 100 de milioane de dolari începând cu lunile următoare și până în 2022. Oricine este eligibil să beneficieze de recompensele puse la bătaie, suma exactă fiind stabilită pe baza vizualizărilor generate de postările YouTube Shorts foarte populare.