Google interzice reclamele la servicii și aplicații de spionat

Autor: Aurelian Mihai 13.07.2020
Google interzice reclamele la servicii și aplicații de spionat

Cunoscute drept aplicații de spionat, produsele stalkerware create pentru a facilita monitorizarea clandestină a partenerului de viață sau de afaceri prin intermediul dispozitivelor mobile nu mai pot fi distribuite prin intermediul Play Store și nici promovate pe platformele Google.

Măsura interzicerii reclamelor la aplicații și servicii de interceptare vine la scurt timp după interzicerea generalizată a aplicațiilor stalkerware din magazinul Google Play. Având în vedere natura intrusivă și vădit abuzivă a acestui tip de aplicații, putem doar să ne întrebăm cum de a permis Google proliferarea acestui model de business chiar sub umbrela magazinului oficial de aplicații.

Fără reclame la aplicații și servicii de spionat pe platformele Google

Măsura ce va intra în aplicare din data de 11 august este detaliată într-o versiune actualizată a regulilor afișate la secțiunea Ad Policy, interzicând în mod expres promovarea prin reclame a produselor și serviciilor care facilitează urmărirea sau monitorizarea în secret a alor persoane:

Spyware și tehnologie folosită pentru supravegherea intimă a partenerilor, inclusiv, dar fără a se limita la programele spyware/malware, care pot fi utilizate pentru monitorizarea textelor, apelurilor telefonice sau a istoricului de navigare; Dispozitive de tip GPS tracker comercializate special pentru a spiona sau urmări pe cineva fără acordul său; Promovarea echipamentelor de supraveghere (camere de luat vederi, aparate de înregistrare audio, camere de bord, camere pentru copii) comercializate cu scopul expres de spionaj.

aplicații de spionat

În esență, orice tip de tehnologie care facilitează supravegherea digitală fără știrea/acordul a altor persoane va fi interzisă. Sunt exceptate de la această interdicție doar anumite aplicații și servicii destinate investigațiilor private și părinți care doresc să-și monitorizeze copiii minori.

Agenții de publicitate care nu respectă noile reguli vor primi inițial o avertizare, având un răgaz de 7 zile pentru a lua măsuri care să evite suspendarea contului.

În ciuda interdicției generale deja aplicabilă pentru aplicațiile din Play Store, Google continuă să descopere și să elimine periodic aplicații din categoria stalkerware, încărcate de dezvoltatori care au învățat să-și deghizeze creații în aplicații aparent legitime. Deși împuținate, este de așteptat că reclamele cu subînțeles, promovând diverse servicii din categoria stalkerware, să apară și în continuare pe platformele Google.