Instagram Threads a ajuns deja la o cincime din baza de utilizatori Twitter, dar interesul începe să scadă

17.07.2023
Instagram Threads a ajuns deja la o cincime din baza de utilizatori Twitter, dar interesul începe să scadă

Lansată chiar la momentul potrivit, pe un „vârf” al nemulțumirilor față de platforma rivală Twitter, Instagram Threads a avut parte de o ascensiune fulminantă, ajutată și de faptul că Meta nu a ezitat să apeleze la toate „trucurile” posibile pentru garantarea unui debut în forță.

Un prim ajutor a fost simplul fapt că Instagram Threads nu a debutat ca o platformă complet nouă, pornind cu întreaga bază de utilizatori deja înregistrați Instagram, care nu trebuie decât să se conecteze Threads cu datele de login existente, regăsind imediat întreaga listă de contacte follow/followed plus sugestii de conținut deja personalizate conform preferințelor deja observate pe Instagram. Iar pentru ca planul să reușească, Meta a folosit întreaga putere mediatică de care dispune pentru promovare, plus asocierea cu numele Instagram, deja cunoscut pentru toată lumea.

Punând sare pe rana celor de la Twitter, platforma Threads a fost dezvoltată „pe furiș”, folosind experiența foștilor angajați Twitter, pe care Meta s-a grăbit să-i recruteze din timp pentru noul proiect.

În cele din urmă Instagram Threads a reușit o performanță de neegalat, reușind în doar 10 zile de la lansare să ajungă la o cincime din baza de utilizatori activi în prezent pe Twitter. Spre comparație, următoarea platformă rivală din SUA, Truth Social (sprijinită de fostul presedinte Donald Trump), numără de 86x mai puțini utilizatori activi. Iar pentru a pune lucrurile și mai bine în perspectivă, Instagram Threads crește de 5.5x mai repede decât Pokémon Go, jocul de mobil transformat într-o adevărată manie în perioada de dinaintea pandemiei COVID.

Totuși, veștile nu sunt toate bune pentru compania lui Mark Zuckerberk, statisticile semnate de compania de analiză data.ai arătând că în ultimul week-end participarea utilizatorilor a scăzut cu 20% față de mijlocul săptămânii, în timp ce timpul petrecut pe platformă a scăzut cu 50%, de la 20 minute în medie la doar 10 minute.

Îngrijorările sunt confirmate și din alte surse, care evidențiază inabilitatea algoritmilor Meta de capta interesul utilizatorilor nou atrași pe platformă. De altfel, se evidențiază deja o diferență majoră între strategia Meta și Twitter, care avantajează platforma lui Elon Musk. Astfel, oricine folosește deja Twitter știe că platforma este foarte tolerantă în ce privește diversitatea de utilizatori și conținutul ce poate fi postat pe platformă. Mizând pe creșterea veniturilor prin maximizarea numărului de utilizatori, Twitter acceptă în egală măsură vedete OnlyFans (sau de pe platforme de videochat), cât și situațiile care promovează libertatea de exprimare în toate formele sale (ex. conturi pe care poți urmări scene de violență necenzurate, vizând războiul din Ucraina). Toate acestea sunt profund incompatibile cu ambițiile Meta pentru maximizarea profitului obținut de pe urma Instagram Threads. Pur și simplu, motivația pentru crearea Instagram Threads nu este împingerea către faliment a rivalului Twitter, ci valorificarea oportunității pentru profit lăsată de proasta administrare a platformei patronată până recent de Elon Musk. Iar odată ce acest adevăr va ieși la iveală, va fi tot mai dificil pentru Meta să susțină entuziasmul utilizatorilor față de platforma de pe care nu-și pot șterge contul.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult