MegaHipermarket online

30.10.2007
MegaHipermarket online

Sa zicem ca maine se anunta constructia unui nou hipermarket in Bucuresti. Daca esti seful unei companii de retail cu „coada" pe sus, iti vei trimite oamenii sa negocieze un spatiu cat de mic, ca sa fii „cat mai aproape de clienti". Insa ca el sa ajunga la tine trebuie sa ia masina, tramvaiul, autobuzul si sa intre in noul market. Dar ce-ar fi daca Bucurestiul ar fi intru totul reprodus intr-o lume virtuala similara cu Second Life, iar clientii ti-ar gasi cu cateva clicuri magazinul si ar putea cumpara direct de acolo? Ar insemna ca in afara de aplicatia de socializare 3D, va fi un urias magazin online, unul care le-ar cuprinde pe toate (cel putin pe cele care ar investi cativa bani pentru marketing).  

Exact la asta s-a gandit compania japoneza de marketing digital Transcosmos care va lansa in decembrie lumea virtuala „meet-me", o reproducere virtuala a capitalei Tokio. Antreprenorii se gandesc ca intr-un an vor ajunge sa fie invadati de un milion de utilizatori si au vorbit deja cu zeci de retaileri pentru a-si deschide magazine virtuale de unde utilizatorii sa poata cumpara online produsele din realitate. Ciudatenia este ca nu vei putea zbura si nici teleporta in meet-me. Trebuie sa calatoresti cu avatarul tau (personaj animat 3D) prin metode absolut conventionale, dar virtuale, cu metroul, autobuzul etc.

Kunimasa Hamaoka, seful afacerii, spune intr-un interviu pentru Technology Review ca meet-me va fi mult mai restrictiv decat Second Life, cu reguli clare de conduita, pe stilul japonezilor care sunt mult mai retinuti si conformisti decat americanii sau europenii. „Va fi un loc in care oamenii se vor simti foarte bine si in siguranta, ca la Disneyland. In Second Life ai o libertate totala, lucru care solicita respon­sabilitatea individului. E tipic american. Aproape totul e permis, chiar si maleficul", spune Hamaoka. E o afacere de proportii din care toata lumea castiga. Retailerii isi vand marfa online mai abitir decat pe bulevardul real, utilizatorii au parte de un site de socializare si magazinele „la botul calului", iar compania japoneza incaseaza bani din ambele parti.