Yahoo există din nou sub forma unei companii de sine stătătoare

Autor: Cătălin Niţu 05.09.2021
Yahoo există din nou sub forma unei companii de sine stătătoare

Probabil că mulți dintre utilizatorii de internet nu știu, dar Yahoo, cândva unul dintre cele mai mari branduri online, a fost vândut recent de către operatorul telecom Verizon din SUA, către compania Apollo Global Management, alături de AOL. Apollo a anunțat acum faptul că Yahoo și AOL, cunoscute anterior drept „Verizon Media” și în urmă cu mai mulți ani sub numele „Oath”, sunt acum reorganizate sub o singură companie, iar noul nume este extrem de simplu: Yahoo.

Compania Yahoo are un nou CEO

Compania Yahoo există acum din nou, iar aceasta va fi condusă de CEO-ul Guru Gowrappan. Apollo spune că Yahoo va opera sub forma unei companii de sine stătătoare, iar noul CEO este entuziasmat de viitorul acestui brand:

„Încheierea procesului de vânzare aduce noi oportunități pentru noi sub forma unei entități de sine stătătoare. Anticipăm că lunile și anii care vor urma vor aduce creștere și inovare pentru afacerile și brandul Yahoo și ne dorim să creăm acel viitor alături de noii noștri parteneri.”

Tranzacția dintre Verizon și Apollo a fost estimată la 5 miliarde de dolari, care reprezintă o pierdere pentru Verizon. Compania telecom cumpărase în 2015 AOL cu 4,4 miliarde și apoi Yahoo cu 4,5 miliarde de dolari, pentru un total de aproape 9 miliarde. Astfel, valoarea celor două entități a scăzut la aproape jumătate din valoare în doar câțiva ani.

Printre publicațiile care erau parte din Verizon Media se numără TechCrunch și Engadget, cât și Yahoo Sports, dar și restul de servicii ale acestui brand. Toate sunt acum reunite sub Yahoo și se bucură de un număr de 900 de milioane de utilizatori activi lunar.

Nu toate proprietățile anterioare ale AOL și Yahoo ajung însă la Apollo. Verizon a vândut în 2019 Tumblr, care era un brand din portofoliul Yahoo, în timp ce Huffington Post a fost de asemenea vândut separat în 2020.

sursa: The Verge