YouTube anulează seria Rewind după doi ani de eșec și un an de absență

Autor: Cătălin Niţu 08.10.2021
YouTube anulează seria Rewind după doi ani de eșec și un an de absență

Una dintre cele mai vechi tradiții de pe YouTube era recapitularea de la fiecare final de an, numită „Rewind”. Google obișnuia să „culeagă” cei mai de succes creatori de conținut și cele mai importante trend-uri ale anului într-un singur clip cu valori de producție înalte, efecte speciale și coregrafie. Anul trecut, reprezentanții YouTube au decis anul trecut să nu facă un Rewind în 2020 din cauza pandemiei de COVID-19, fiind un moment ciudat pentru a sărbători, iar anul acesta au anunțat că nu vor mai continua această tradiție.

YouTube renunță la retrospectiva anuală „Rewind”

YouTube a confirmat pentru TubeFilter că nu va mai continua realizarea YouTube Rewind de acum înainte. Compania spune că se va concentra pe sărbătorirea creatorilor și trend-urilor care apar pe YouTube cu o experiență diferită, însă nu este clar ce formă va avea această nouă inițiativă. Nu știm dacă este vorba despre o gală de premiere, promovarea anumitor creatori sau clipuri video sau alte metode.

De altfel, pe contul YouTube Creators de pe Twitter, compania spune că așteaptă cu nerăbdare să vadă alternativele Rewind de la alți creatori, sperând probabil că vor apărea multiple clipuri similare cu YouTube Rewind realizate de comunitate. Adevărul este că indiferent dacă YouTube face sau nu o retrospectivă la final de an, mulți creatori adună unele dintre cele mai memorabile clipuri ale anului în diverse compilații. Sigur, nu au producție la fel de avansată și nici nu sunt invitați toți YouTuber-ii importanți din respectivele clipuri, însă uneori acele clipuri ar putea avea efecte similare, sau chiar mai bune.

Ultimele clipuri YouTube Rewind de la Google, cel din 2018 și cel din 2019, nu au fost foarte bine primite de comunitate. Cel din 2018 a ajuns să fie un fel de „memă”, ignorând creatori cu renume, precum PewDiePie, cel mai popular vlogger din lume, și concentrându-se pe includerea unor vedete precum Will Smith în producție. Acela este acum clipul cu cele mai multe dislike-uri din istoria platformei.

Anul următor, în 2019, YouTube a ales să folosească popularitatea clipurilor, realizând un fel de „top” cu cele mai vizionate clipuri de pe platformă. Desigur, comunitatea YouTube nu a fost mulțumită nici de acela.

sursa: TubeFilter