Crimele virtuale aduc mustrări de cuget pentru gameri

26.02.2008
Crimele virtuale aduc mustrări de cuget pentru gameri

Cam aceasta ar fi concluzia unui studiu realizat de un grup de studenţi finlandezi. Subiecţii au fost atraşi cu nişte bilete gratuite la film şi au fost rugaţi să joace două jocuri: FPS-ul James Bond 007: Nightfire şi arcade-ul pentru copii Super Monkey Ball 2. În timpul jocului le-au fost monitorizate nivelurile de stres la nivelul pielii şi mişcările muşchilor faciali. De asemenea, subiecţii au fost rugaţi să completeze chestionarul de personalitate al lui Eysenck prin care se pot determina tendinţele violente.

Crimele virtuale aduc mustrări de cuget pentru gameri

În timp ce jucau rolul lui James Bond, moartea personajului sau omorârea altor jucători generau răspunsuri emoţionale, dar contrare aşteptărilor. Când erau omorâte alte personaje, în locul unul sentiment de bucurie şi succes, emoţiile detectate erau anxietatea sau mânia. De asemenea, atunci când personajul principal era omorât, reacţiile subiectului erau pozitive.

Crimele virtuale aduc mustrări de cuget pentru gameri

O interpretare a rezultatelor ar putea fi aceea că omorârea unui oponent în joc amplifica teama faţă de următorul obstacol, pe când moartea personajului principal îi elibera pe subiecţi de o grijă. Iniţiatorii studiului nu s-au hazardat să facă legături între violenţa din viaţa reală şi jocurile violente, dar au observat că indivizii care au punctat la testul Eysenck au avut reacţii mai slabe la omorârea sau rănirea inamicilor din joc. Mai multe puteţi detalii puteţi găsi în link-ul sursei.