Microsoft taie din preţul Windows 8 şi Office 2013 pentru a încuraja vânzările de laptopuri

Autor: Aurelian Mihai 06.03.2013
Microsoft taie din preţul Windows 8 şi Office 2013 pentru a încuraja vânzările de laptopuri

Potrivit publicaţiei Wall Street Journal, Microsoft a început să aplice noi reduceri de preţuri pentru sistemul de operare Windows 8 şi pachetul de aplicaţii Office 2013, în speranţa de a impulsiona vânzările de laptopuri cu ecrane touch.

Microsoft taie din preţul Windows 8 şi Office 2013 pentru a încuraja vânzările de laptopuri

Adresată exclusiv producătorilor hardware care achiziţionează licenţe OEM pentru echipamentele pe care le comercializează, promoţia taie nu mai puţin de 90 dolari din preţul unui bundle Windows 8 + Office 2013 sau 30 dolari din costul unei licenţe Windows 8. Potrivit surselor citate, reducerea se aplică încă de luna trecută, dar numai pentru licenţele software atribuite unor anumite modele laptop, prevăzute cu interfaţă touch şi ecran cu diagonală mai mică de 10.8 inch.

Încă neconfirmată de reprezentanţii Microsoft, promoţia ar putea încuraja lansarea de noi modele laptop cu Windows 8. Rămâne de văzut dacă reducerile de preţuri se vor oglindi şi în preţul final al echipamentelor, sau doar marje de profit crescute pentru producătorii de echipamente. Potrivit analiştilor, vânzările de laptopuri touch cu sistem Windows 8 sunt încă slabe, principalele cauze fiind oferta săracă de modele disponibile şi preţurile prea mari, ce-i descurajează pe mulţi dintre potenţialii cumpărători.