Disney se reorganizează în jurul Disney+. Vrea să concureze cu Netflix

Autor: Cătălin Niţu 13.10.2020
Disney se reorganizează în jurul Disney+. Vrea să concureze cu Netflix

Gigantul media Disney a anunțat noi planuri pentru viitorul companiei, legate foarte mult de o strategie nouă, cu prioritate în mediul digital. Disney+ a fost un adevărat succes după lansarea de anul trecut, oferind multe dintre filmele din portofoliul companiei, mai vechi și mai noi, cât și producții originale. Totuși, momentul lansării serviciului s-a dovedit a fi oportună, în special în contextul în care doar câteva luni mai târziu a început pandemia de COVID-19, iar de acum înainte, o mare parte din resursele companiei vor fi alocate conținutului pentru Disney+.

Disney+ este noul motor al companiei Walt Disney

Practic, Disney+ va deveni un concurent mult mai serios pentru Netflix, Amazon Prime în viitorul apropiat. Planul inițial pentru Disney+ era să ofere filmele din cinematograf la câteva luni de la lansarea lor în format streaming, în timp ce producțiile originale precum seriale și alte filme mai puțin importante din universurile Marvel, Star Wars sau Pixar puteau ține utilizatorii abonați pe termen lung. Acum însă, conținutul va fi dezvoltat în principal pentru streaming.

De altfel, această direcție a fost evidentă încă de acum două luni, când Disney a decis să lanseze remake-ul Mulan pe Disney+, contra cost chiar și pentru pentru abonați. De asemenea, filmul de animație Soul de la Pixar, care trebuia să apară în cinematografe la sfârșitul anului, va debuta acum pe Disney+. În lipsa cinematografelor, Disney se află acum într-o poziție foarte bună în piață, spre diferență de alte studiouri de filme, care tot amână lansările producțiilor până când impactul pandemiei va scădea, iar cinematografele se vor deschide din nou.

De altfel, lansarea filmului Tenet al lui Cristopher Nolan, a demonstrat că pandemia va ține spectatorii la distanță, chiar dacă cinematografele sunt deschise în această perioadă.

Vestea a primit un răspuns pozitiv pe bursă

Se pare că faptul că Disney se va reorganiza către digital a fost primit bine de către investitori, acțiunile companiei crescând cu 6% imediat după anunț. Diviziile de media, reclame, distribuție și Disney+ vor opera acum sub o singură umbrelă, lucru care va eficientiza semnificativ creșterea în acest domeniu. Aparent, Disney va continua să dezvolte conținut nou pentru toate platformele sale de streaming, pe lângă Disney+ și Hulu, ESPN+ și Star urmând să fie dezvoltate.

Divizia Studios va controla toate studiourile din portofoliul companiei: Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios, Marvel Studios, LucasFilm, 20th Century Fox și Searchlight Pictures. General Entertainment, divizia de televiziune, va controla 20th Television, ABC Signature, Touchstone Television, Disney Channel, Freeform, FX și National Geographic, alături de divizia de știri. În cele din urmă, divizia Sports va controla ESPN și distribuția de conținut sportiv pe alte canale, cât și pe ABC.

Schimbările vor avea loc imediat în companie, iar tranziția va dura foarte puțin, întrucât următorul raport financiar, pentru T1 2021, va fi făcut sub noua structură de organizare.

sursa: TechCrunch