Coca-Cola, Starbucks și Verizon își retrag reclamele de pe Facebook. Compania pierde miliarde de dolari

Autor: Cătălin Niţu 29.06.2020
Coca-Cola, Starbucks și Verizon își retrag reclamele de pe Facebook. Compania pierde miliarde de dolari

Facebook se află în acest moment într-o situație foarte delicată din cauza deciziilor luate de Mark Zuckerberg. Întrucât protestele angajaților și ale utilizatorilor nu au avut rezultate, companiile mari care investesc în reclame pe Facebook au decis să își retragă suportul. Acestea doresc un mediu de socializare care să trateze toți utilizatorii în mod egal, inclusiv mesajele politicienilor care dezinformează sau care au mesaje agresive să fie blocate, nu doar ale utilizatorilor de rând. Această situație devine cu atât mai tensionată cu cât se apropie alegerile prezidențiale din SUA din noiembrie.

Verizon și Unilever au dat startul retragerii de pe Facebook

Verizon a fost una dintre primele companii cu greutate care a anunțat că își retrage retrage reclamele de pe Facebook. Aceasta este una dintre cele mai mari rețele de telefonie mobilă din SUA, companie care are în portofoliul său și branduri precum Yahoo!. Operatorul telecom își retrage reclamele și spune că nu se va întoarce până când Facebook va crea o soluție acceptabilă care să facă situația de pe platformă confortabilă. Reprezentanții companiei spun că această poziție este consistentă cu strategia pe care a aplicat-o și în cazul YouTube.

Alături de Verizon se alătură Unilever, un alt gigant, care însă aplică o strategie și mai de impact. Aceasta scoate toate reclamele de pe Facebook, Instagram și chiar Twitter cel puțin până la sfârșitul acestui an. Plângerile Unilever sunt centrate în jurul discuțiilor despre discursul rasist pe care unele platforme par să îl ignore.

Starbucks și Coca-Cola au urmat

După ce acești doi giganți au anunțat aceste planuri și Starbucks și Coca-Cola au decis să se implice. Ambele branduri renunță temporar la toate reclamele de pe rețelele de socializare. Starbucks spune că va păstra reclamele pe YouTube și va continua să fie activ pe conturile sale de socializare, însă nu va mai promova produse sau promoții pe acestea.

Coca-Cola spune că va opri începând cu 1 iulie toate reclamele de pe platformele de socializare pentru cel puțin 30 de zile. Honda, Hershey’s și compania de băuturi Diageo s-au alăturat de asemenea odată cu Coca-Cola.

Reprezentanții Facebook spun că lucrează la noi metode pentru a elimina de pe platformele lor persoane rasiste sau care nu se conformează regulamentului. De asemenea, Mark Zuckerberg a anunțat noi schimbări în cadrul platformei. Rămâne de văzut dacă aceste acțiuni sunt de ajuns pentru a convinge companiile să se întoarcă pe Facebook și rețelele sale conexe.

Vineri, prețul unei acțiuni Facebook a scăzut de la 235 dolari la 216 dolari. Luni, după deschiderea bursei, prețul a atins un minimum de 209 dolari și crește acum din nou. La momentul scrierii acestui articol, o acțiune Facebook valorează 214 dolari. Pierderile Facebook sunt estimate momentan la 7 miliarde de dolari.

surse: TechCrunch, Engadget, The Verge