Disney își retrage reclamele de pe Facebook și Instagram

Autor: Cătălin Niţu 20.07.2020
Disney își retrage reclamele de pe Facebook și Instagram

După ce mai multe companii și-au anunțat boicotul față de platformele deținute de Facebook, renunțând la reclame pe acestea, unele au luat o poziție mai degrabă neutră. Disney pare să se afle printre acestea, așteptând să analizeze mai bine efectele pe care aceste acțiuni le-ar putea avea. Se pare însă că gigantul media a decis să taie semnificativ cheltuielile în reclame pe platformele companiei Facebook.

Disney se alătură boicotului Facebook

În cazul de față, au fost retrase complet reclamele serviciului de streaming Disney+, lansat în toamna anului trecut în SUA, care s-a extins în anumite piețe din Europa în ultimele câteva luni. De asemenea, Disney nu mai promovează nici serviciul de streaming Hulu pe Instagram. Având în vedere că a cheltuit în prima jumătate a anului aproximativ 210 milioane pentru promovarea Disney+ și între aprilie și iunie 16 milioane pentru a promova Hulu, putem presupune că și bugetele pentru restul anului erau similare.

Astfel, Facebook rămâne fără aproape un sfert de miliard în venituri pe care îi putea încasa de la Disney în restul anului 2020.

Reprezentanții Disney nu au oferit comentarii pe baza acestor informații publicate de Wall Street Journal. Totuși, motivele din spatele acestor decizii sunt legate de conținutul rasist și de ură pe care Facebook în continuare nu reușește să îl scoată de pe platforma sa într-o manieră eficientă.

Facebook continuă să își mențină poziția că lucrează la moderarea acestui tip de conținut dar pune și accent pe faptul că lucrează în această perioadă pentru a asigura că votanții au acces la informații corecte pe platforma sa. Având în vedere că anul acesta sunt alegerile prezidențiale din SUA, iar în urmă cu patru ani Facebook s-a regăsit în mijlocul unor scandaluri legate de interferența actorilor străini în alegeri, probabil că aceasta este acum prioritatea principală a companiei.