Două noi reacții pentru Facebook și Messenger: îmbrățișări virtuale

Autor: Cătălin Niţu 17.04.2020
Două noi reacții pentru Facebook și Messenger: îmbrățișări virtuale

Pentru a oferi o nouă metodă de exprimare pe rețeaua sa de socializare, Facebook introduce astăzi reacțiile „Care” pentru postări și pentru chat. Acestea sunt dedicate exprimării susținerii între persoane și vin cu două pictograme diferite. Noile reacții vor fi disponibile de săptămâna viitoare în toată lumea și se vor alătura selecției deja existente. Care nu este prima reacție nouă introdusă după cele șase originale, anii trecuți făcându-și temporar apariția și steagul „pride” pentru susținerea persoanelor LGBTQ.

Care, tradus în limba română drept „grijă” sau „atenție”, va apărea între butoanele de reacție „inimă” și „haha” și prezintă un smiley face care îmbrățișează o inimă. Această reacție ar trebui să ajute persoanele să exprime mai ușor o îmbrățișare de la distanță, susținere sau încurajare. Nu este însă clar dacă această reacție va rămâne afișată permanent în selecția de reacții de pe Facebook sau dacă va dispărea după ce se termină pandemia COVID-19.

Reacția Care pentru Facebook Messenger este însă diferită. Aceasta este adăugată în plus alături de reacția obișnuită care exprima dragoste: inima. Practic noua reacție adaugă o animație de puls, fiind disponibilă  la apăsare lungă pe cea clasică. De asemenea, noua inimă are o culoare diferită, pentru a putea fi cu ușurință deosebită.

Noile reacții vor putea fi folosite în toate aspectele rețelei de socializare, fie că vorbim despre simple status-uri, link-uri, articole de pe pagini, fotografii, clipuri video sau comentarii. De altfel, acestea vor fi disponibile atât în cadrul aplicației principale, cât și în varianta desktop, pe Facebook.com.

Reprezentanții Facebook spun că o reacție de îmbrățișat a fost cea mai cerută în rândul comunității la nivel global, iar „care” va fi o soluție care să exprime atât asta, cât și alte sentimente care exprimă apropiere între persoane. Pandemia COVID-19 pare să fie un moment bun pentru a oferi astfel de opțiuni, multe persoane fiind izolate la domiciliu.