Facebook a recunoscut că iOS 14 îi va afecta serios veniturile din publicitate

27.08.2020
Facebook a recunoscut că iOS 14 îi va afecta serios veniturile din publicitate
Foto: Hepta

Facebook, cea mai mare rețea de socializare online din lume, a recunoscut că sistemul de operare iOS 14 dezvoltat de Apple ar putea șterge 50% din veniturile business-ului său de publicitate Audience Network.

Facebook Audience Network le permite dezvoltatorilor de aplicații mobile să furnizeze reclame în acestea pe baza datelor colectate de platforma de socializare.

Citește și: iOS 14 anunțat oficial, ce noutăți aduce pentru utilizatorii de iPhone

Astăzi, furnizorii de publicitate folosesc un număr de identificare unic, numit IDFA, pentru a ținti mai bine reclamele și a estima eficiența lor. În iOS 14, fiecare aplicație care dorește să folosească numărul respectiv trebuie să ceară permisiunea utilizatorului prima dată când este lansată. Majoritatea oamenilor nu acordă această permisiune, potrivit testelor.

Facebook Audience Network ar putea renunța la iOS

Noul sistem de operare, care va fi disponibil pentru publicul larg cândva în acest an, va limita eficiența reclamelor Facebook pe smartphone-urile iPhone și tabletele iPad. Compania a admis că pe viitor s-ar putea să nu mai ofere platforma Audience Network pe iOS și iPadOS.

Facebook a observat că veniturile au scăzut cu 50% când reclamele nu au mai fost personalizate în iOS 14. În realitate, declinul ar putea fi și mai mare.

Citește și: Iată care sunt ”greii” care continuă să posteze reclame pe Facebook, deși Coca Cola și Starbucks au boicotat rețeaua socială

Cei doi giganți nu au avut niciodată o relație de prietenie. Tim Cook, șeful Apple, a criticat modul în care rețeaua de socializare face bani de pe urma datelor colectate de la utilizatori. În schimb, Facebook susține Epic Games, dezvoltatorul jocului video Fortnite, în disputa cu producătorul iPhone.

Sursa: CNBC

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult