Facebook și-a făcut cont oficial pe TikTok

16.03.2022
Facebook și-a făcut cont oficial pe TikTok

Compania Facebook nu a mai reușit să inoveze în domeniul rețelelor de socializare în ultimii câțiva ani, fiind probabil preocupată mai degrabă cu combaterea știrilor false și problemelor de confidențialitate ale datelor. Totuși, compania nu s-a ferit să cloneze ideile bune pe care le-a identificat în produsele concurente din domeniul social media, precum stories, audio rooms și, mai nou, TikTok, sub forma Reels. Este amuzant astfel însă faptul că Facebook și-a creat recent un cont oficial de TikTok.

După ce a clonat funcțiile TikTok cu Reels, Facebook și-a făcut și cont pe platforma de origine chineză

Facebook are multiple conturi pe Twitter și YouTube, însă acele platforme oferă funcționalitate semnificativ diferită față de ceea ce oferă Facebook sau Instagram. Faptul că Facebook și-a făcut cont de TikTok este însă amuzant prin simplul fapt că, de curând, Facebook a lansat la nivel global propria clonă de TikTok, Reels, în aplicația de mobil a rețelei sale principale.

Pe Instagram, Reels există deja de mai bine de un an, compania beneficiind de faptul că TikTok a fost interzis în India în 2020 pentru a debuta noua funcție, care să acopere acea lipsă.

Contul oficial Facebook de pe TikTok are deja semn de verificat, deci știm sigur că este vorba despre un cont oficial, care, deși nu a publicat niciun clip, are 19.000 de urmăritori. Facebook nu urmărește pe nimeni pe TikTok și nici nu a adăugat niciun clip la favorite.

Mai amuzantă este însă descrierea contului: „We belive people can do more together, than alone” (Credem că oamenii pot face mai multe împreună, decât singuri), după care este inclus un link către aplicația Facebook de Android din Google Play Store.

Este posibil ca Facebook să fi înscris acest cont pentru a evita crearea altor conturi false în numele său, sau poate că va folosi acest cont pentru a-și promova propriile Reels pe platforma concurentă. Cei care au interacționat cu Reels pe Instagram sau Facebook știu probabil că majoritatea clipurilor care apar acolo sunt copii ale clipurilor de pe TikTok, având watermark-ul specific rețelei concurente.

sursa: TechCrunch