„Nu o să îţi vină să crezi!”: Facebook aduce o nouă armă în războiul cu clickbait-ul

Autor: Adrian Popa 05.08.2016
„Nu o să îţi vină să crezi!”: Facebook aduce o nouă armă în războiul cu clickbait-ul
Facebook a anunţat în urmă cu câteva luni că încearcă să reducă numărul de articolele cu titluri înşelătoare, cunoscute şi sub numele de clickbait, care sunt publicate pe reţeaua sa de socializare. Pentru asta, compania a modificat algoritmul după care sunt afişate ştirile în fluxul principal (News Feed) şi le-a dat prioritate celor în care utilizatorii petrec mai mult timp. „Timpul petrecut vizualizând un articol va fi principalul indicator privind calitatea acestuia”, potrivit unui anunţ publicat de companie pe blogul oficial la momentul respectiv. 
 
Se pare, însă, că acest indicator nu a fost suficient pentru a reduce semnificativ volumul de clickbait, aşa că Facebook a dezvoltat un nou sistem pentru analiza automată a titlurilor. Tehnologia va identifica automat titlurile care includ exagerări şi din care lipsesc elementele necesare pentru ca cititorul să înţeleagă despre ce este vorba în articol. 
 
 
Potrivit companiei, noul sistem a fost pus la punct după ce o echipă a analizat mii de titluri înşelătoare şi a identificat caracteristicile generale ale acestora.
 
Schimbările au început să fie disponiile pentru unii utilizatori, iar în viitorul apropiat toţi cei care au conturi pe Facebook ar trebui să primească mai puţin clickbait în News Feed.