TikTok are acum 90 de zile să își vândă operațiunile către o companie americană

Autor: Cătălin Niţu 17.08.2020
TikTok are acum 90 de zile să își vândă operațiunile către o companie americană

TikTok va fi într-un fel sau altul vândut către o companie americană. Asta pentru că alternativa va fi ca serviciile sale din SUA, o piață foarte importantă pentru rețeaua de socializare, vor fi blocate de guvernul american. Motivul citat de către președintele Donald Trump este securitatea națională, iar inițial termenul pentru o astfel de înțelegere era de numai 45 de zile din momentul ordinului prezidențial. Trump a decis însă ca termenul să fie dublat la 90 de zile acum, pentru a oferi destul timp pentru TikTok să găsească un cumpărător și pentru companiile americane să aibă destul timp de negocieze.

TikTok are fie opțiunea de a vinde, fie de a rămâne fără acces la piața din SUA

Trump spune că datele despre utilizatorii din Statele Unite ale Americii colectate de compania chineză ByteDance prin intermediul de aplicații TikTok ajung la autoritățile din China, fiind disponibile „dovezi credibile” în acest sens. Din acest motiv, aplicația poate fi considerată un pericol pentru siguranța națională a țării. TikTok se pregătește să dea autoritățile americane în judecată pentru aceste acțiuni, însă între timp trebuie să ia în considerare și vânzarea către o companie americană.

După ce India, cea mai mare piață TikTok din afara Chinei, a blocat recent accesul la această rețea, pierderea SUA ar putea fi o lovitură imensă pentru rețeaua de socializare.

Extinderea timpului pentru găsirea unui cumpărător vine și cu noi reguli. De exemplu, Bytedance va trebui să șteargă toate datele utilizatorilor americani de pe TikTok, dar și de pe aplicația Musical.ly, care a fost cumpărată în 2017 și integrată în serviciile TikTok.

Printre companiile interesate să cumpere TikTok se regăsesc Microsoft, care a fost candidatul principal până de curând, dar și Twitter. De altfel, Twitter a mai deținut o platformă similară în urmă cu mulți ani, numită Vine, pe care a închis-o în ciuda succesului de care se bucura la momentul respectiv. Atunci monetizarea unei astfel de platforme nu era tocmai simplă, însă TikTok a găsit deja soluții la aceste probleme.

sursa: Gizmodo