Zuckerberg vrea să salveze presa sau serviciul Instant Articles? Facebook va introduce abonamente la publicaţiile de ştiri

24.08.2017
Zuckerberg vrea să salveze presa sau serviciul Instant Articles? Facebook va introduce abonamente la publicaţiile de ştiri

Facebook va lansa un serviciu prin intermediul căruia utilizatorii se vor putea abona la conţinutul furnizat de publicaţiile de ştiri pe platforma sa. Decizia companiei vine după ce reţeaua de socializare a fost criticată pentru faptul că are un control prea mare asupra conţinutului livrat de organizaţiile media.

Potrivit lui Mark Zuckerberg, sistemul a fost conceput după mai multe întâlniri pe care Facebook le-a avut în ultimul an cu organizaţii media din Europa şi SUA. Proiectul va include, într-o primă fază, un mic grup de publicaţii. Facebook a anunţat că nu va reţine o parte din banii.

Totuşi, sistemul va funcţiona doar pentru Instant Articles (articole găzduite direct pe Facebook, care se încarcă mult mai repede). Aceasta este o funcţie a Facebook care a fost primită cu entuziasm de publicaţii, dar abandonată treptat după ce s-a constatat că veniturile generate nu sunt cele aşteptate. Asta înseamnă că cititorii vor fi reţinuţi pe serverele Facebook.

Printre publicaţiile mari care au renunţat la Instant Articles se numără The New York Times şi The Guardian. 

Vor fi două modalităţi prin care site-urile de ştiri vor putea furniza contracost conţinut prin intermediul Instant Articles. Vor putea opta pentru un paywall, care va permite accesul doar la un număr de articole gratuite în fiecare lună şi pentru modelul freemium (doar anumite articole vor fi blocate). Astfel, site-urile de ştiri vor putea decide dacă doresc să furnizeze tot conţinutul din Instant Articles contracost sau doar o parte din acesta.

Plata abonamentelor nu se va face pe Facebook, ci pe site-urile publicaţiilor. 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult