GFXBench 5 va testa capabilităţile dispozitivelor de orice fel în a doua jumătate a anului

Autor: Cătălin Niţu 15.03.2016
GFXBench 5 va testa capabilităţile dispozitivelor de orice fel în a doua jumătate a anului

Versiunea 4 a benchmark-ului GFXBench este în continuare destul de recentă, însă Kishonti, compania care produce popularul test sintetic, se pregăteşte deja să lanseze o generaţie mai nouă, cu teste compatibile cu cele mai noi tehnologii din domeniul graficii 3D. Aceste teste vor veni la pachet cu o nouă demonstraţie grafică, scenariul numit Aztec Ruins, dedicat atât PC-urilor şi smartphone-urilor, dar şi accesoriilor pentru realitate virtuală.

GFXBench 5 va integra suport pentru noile tehnoologii Vulkan, Metal şi DirectX 12, pentru a asigura compatibilitate cu cele mai recente dispozitive de pe piaţă. Metal şi DirectX 12 vor funcţiona însă doar pe platformele cu suport pentru acestea, prima fiind tehnologie proprietară Apple, în timp ce a doua este disponibilă doar pe PC-urile echipate cu Windows. Vulkan ar trebui să fie un API universal, care în teorie va rula pe toate platformele.

Noua demonstraţie Aztec Ruins va folosi efecte grafice foarte pretenţioase precum Dynamic Global Illumination, iar întreaga hartă a scenariului va putea fi explorată în realitate virtuală pe sistemele care dispun de astfel de accesorii. De asemenea, testul pentru căşti VR va oferi şi informaţii detaliate despre timpu de randare al fiecărui cadru în parte, despre stabilitatea framerate-ului, cât şi informaţii despre latenţă, toate fiind aspecte foarte importante pentru a asigura o experienţă confortabilă în realitate virtuală.

Kishonti se aşteaptă să lanseze GFXBench în cel de-al treilea trimestru al anului 2016.