Microsoft anunță DirectStorage 1.1, o tehnologie care accelerează încărcarea jocurilor pe PC

10.11.2022
Microsoft anunță DirectStorage 1.1, o tehnologie care accelerează încărcarea jocurilor pe PC

Introdusă mai întâi pe console Xbox, tehnologia poate scurta considerabil timpii de așteptare ai jocurilor de PC, accesând capabilitățile de accelerare GPU pentru încărcarea texturilor video, fără implicarea procesorului de sistem.

Formând o pereche perfectă cu noua generație de SSD-uri cu interfață NVMe, tehnologia DirectStorage permite transferul unor volume uriașe de informație direct către memoria plăcii video, ocolind ineficiențele sistemului de operare și limitările procesorului de sistem.

În mod sugestiv botezată “DirectStorage API”, calea oferită dezvoltatorilor de jocuri permite și ameliorarea unei limitări foarte presantă a PC-urilor „de buget”: cantitatea limitată de memorie video disponibilă. Astfel, chiar dacă ai o placă video cu mai puțină memorie video, încărcarea constantă de resurse din fișierele jocului ar trebui să inducă mai puține ezitări (stutter) în imaginea redată pe ecran, cel puțin atât timp cât SSD-ul instalat ține pasul cu solicitările primite pentru încărcarea texturilor necesare. Principala problemă este că majoritatea tehnologiilor de compresie sunt concepute pentru CPU, delegarea acestei sarcini către GPU presupunând modificări nu tocmai ușoare la partea de software, implicând atât suport la nivel de drivere și sistemul de operare, cât și din partea dezvoltatorilor de jocuri, care ar trebui să „împacheteze” fișierele de instalare folosind un algoritm de compresie compatibil.

Presupunând că PC-ul dispune de un SSD suficient de rapid, tehnologia DirectStorage promite să scurteze în mod dramatic timpii de așteptare la încărcarea nivelurilor din jocuri, iar mai departe, să reducă până la insesizabil încetinirile cauzate de încărcarea resurselor din spațiul de memorie non-volatilă. Însă tehnologia DirectStorage prezintă avantaje incontestabile chiar și pentru PC-urile high-end, facilitând dezvoltarea unor lumi mai detaliate în jocuri, fără constrângerea acomodării tuturor resurselor necesare (ex. texturi, shadere) în memoria plăcii video. În schimb, acestea vor putea fi încărcate dinamic, atunci când sunt necesare.

Odată actualizate cu noua tehnologie furnizată de Microsoft, chiar și PC-urile actuale ar trebui să beneficieze de pe urma eliberării procesorului de sarcina încărcării resurselor de memorie.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult