Microsoft pare că va renunța la strategia lansării unei noi revizii Windows 10, de două ori pe an

Autor: Aurelian Mihai 20.07.2020
Microsoft pare că va renunța la strategia lansării unei noi revizii Windows 10, de două ori pe an

Nu a funcționat deloc bine. Fiecare nouă revizie majoră de Windows 10 a venit cu probleme de compatibilitate și bug-uri dificil de descoperit la o testare sumară, rezultatul fiind multă frustrare pentru utilizatori.

Microsoft ar putea reveni în viitorul apropiat la un calendar ceva mai rezonabil pentru lansarea reviziilor majore pregătite platformei Windows, realitatea demonstrând că nu poți administra un produs atât de complex cum este Windows 10 forțând lansarea unei revizii majore de câte două ori pe an, parcurgerea prea rapidă a etapelor de testare dovedindu-se până la urmă păguboasă pentru imaginea companiei.

Windows 10 și Windows 10X, imposibil de gestionat fără un calendar anual de actualizări

Sigur, oficial, Microsoft probabil că nu va recunoaște niciodată această greșeală, explicația oficială fiind nevoia acomodări a încă o versiune de OS, Windows 10X, care deturnează resursele echipei de programare.

Descris drept un web-first OS, Windows 10X va fi mai mult despre dispozitive mobile și mai puțin despre PC-uri desktop și laptopuri tradiționale, practic, Microsoft va încerca să reia ceea ce nu a reușit să ducă la bun sfârșit cu Windows 8, un OS regândit folosind ecranul touch ca mijloc principal de interacțiune, chiar dacă publicul țintă era format în continuare predominant din posesori de PC-uri echipate cu mouse și tastatură.

Astfel, sub noua strategie, următoarea versiune de Windows 10 care aduce inovații reale ar putea să fie disponibilă abia anul viitor, și nu neapărat în prima parte a anului, numele zvonit până acum fiind Windows 10 H2 2021. Motivul ar fi că Windows 10X, ediția rezervată pentru dispozitive low-power optimizate pentru portabilitate, ar trebui să sosească în primăvară, Microsoft având nevoie să separe cele două versiuni Windows pentru ca efortul de promovare să aibă efect și, eventual, să nu genereze prea multă confuzie în rândul consumatorilor.