Al doilea cel mai mare radiotelescop din lume a fost avariat grav, iar planeta e mai puțin sigură

13.08.2020

Arecibo Observatory, al doilea cel mai mare radiotelescop din lume, a fost avariat grav de un cablu de suport care s-a rupt. În farfuria cu diametru de 300 de metri a apărut o gaură de 30 de metri. În accident au mai fost stricate un receiver și o platformă de acces, transmite Engadget.

Radiotelescopul, operat de University of Central Florida (UCF), era folosit în ultima perioadă pentru studierea unui asteroid din apropierea Pământului, ca parte a unui grant de 19 milioane de dolari primit de la NASA.

Un radiotelescop ghinionist

Radiotelescopul a mai avut probleme mari după ce Uraganul Maria a lovit Puerto Rico în 2017. Înainte, operațiunile au fost afectate de probleme financiare. În ultima vreme lucrurile mergeau bine.

Citește și: NASA ia în considere convertirea unui crater de pe Lună într-un imens radiotelescop

În 2018, UFC a preluat controlul Arecibo Observatory de la National Science Foundation, iar apoi a venit grantul de la NASA.

Nu se știe cât timp radiotelescopul va fi oprit și nici cât vor costa reparațiile.

Arecibo Observatory

Construit în 1960, Arecibo Observatory nu este cel mai avansat radiotelescop, dar, fiind mare, este eficient în descoperirea de unde gravitaționale și pulsari. Mai mult, acesta e folosit pentru studierea asteroizilor care ar putea pune în pericol Terra.

Cel mai mare radiotelescop din lume, cu un diametru de 500 de metri, se află în China. Finalizat în 2016, Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope (FAST) a costat 180 de milioane de dolari și caută, printre altele, extratereştri.