Păianjenii duși în spațiu au țesut pânze eficiente, dar a fost necesar un „ingredient” neașteptat

14.12.2020
Foto: captură de ecran

Păianjenii sunt capabili să realizeze pânze în spațiu, în condiții de microgravitație, dar trebuie să fie îndeplinită o condiție. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii după experimentele făcute cu aceste animale la bordul Stației Spațiale Internaționale (SSI).

Pentru a-și putea țese pânzele, păianjenii au nevoie de o sursă de lumină, potrivit unui studiu publicat în revista Science of Nature. În lipsa gravitației, animalele nu se pot orienta (mai simplu, nu știu unde este sus și unde este jos), așa că lumina le oferă un sistem de referință.

Ingredientul neașteptat necesar pentru a construi pânze de păianjen în spațiu

Descoperirea i-a surprins pe oamenii de știință, care nici măcar nu au luat în calcul lumina pentru acest experiment.

Citește și: Surpriza „obraznică” de care au parte cei care caută pe net unul dintre cele mai populare subiecte ale momentului. Aveți mare grijă!

În lipsa luminii, păianjenii țes pânze, dar acestea sunt simetrice, ceea ce nu este normal. Când apare lumina, pânzele țesute sunt asimetrice, la fel ca în natură.

Rezultatele studiului sunt bazate pe experimente făcute începând cu anul 2011. Specia folosită a fost Trichonephila clavipes, care trăiește în America de Nord și de Sud.

Trichonephila clavipes (Foto: Wikipedia)

Cercetătorii au supravegheat, cu camere, păianjenii timp de două luni la bordul SSI și au făcut fotografii cu progresul lor la fiecare cinci minute.

Sursa: Gizmodo