iPhone 6 şi 6 Plus afectează negativ vânzările de iPad

Autor: Cătălin Niţu 27.11.2014
iPhone 6 şi 6 Plus afectează negativ vânzările de iPad

În ciuda succesului necontestat al seriei de telefoane iPhone 6, Apple pare să piardă teren în vânzările de tablete. Noua serie de iPad-uri a adus modelele Air 2 şi Mini 3 pe piaţă, însă acestea nu par a fi la fel de râvnite precum generaţiile precedente. Ce-i drept, acestea oferă upgrade-uri minore faţă de ce este deja disponibil, însă un studiu realizat de Pocket susţine că motivul vânzărilor slabe pentru tablete este mărimea noilor telefoane.

Compania a ajuns la această concluzie studiind obiceiurile celor care foloseau întrecut aplicaţia Pocket pe modele mai vechi de iPhone şi pe iPad în paralel. Atunci când deţineau un iPhone 5 sau 5S, raportul de utilizare pentru consumul de conţinut era de 55% pentru iPhone şi 45% pentru iPad. Acest lucru se datora faptului că display-ul mic de pe telefoane nu încuraja cititul pe perioade mari, tableta oferind un mediu mai confortabil de utilizare.

Cei care au făcut trecerea de la iPhone 5 la iPhone 6 însă au început deja să folosească tableta mult mai puţin. Aceştia folosesc acum telefonul pentru consum de conţinut în proporţie de 72%, restul fiind ocupat de iPad. Mai grav este că cei care au acum un iPhone 6 Plus aproape că nu îşi mai folosesc tabletele deloc, optând să citească pe telefon în 80% din timp. Raportul din urmă este cu atât mai interesant când îl comparăm cu raportul de utilizare pe dispozitivele Android şi realizăm că este egal.

Deşi un simplu studiu realizat de o singură companie referitor la obiceiurile de utilizare într-o singură aplicaţie (Pocket app) nu poate fi concludent, este clar că utilizatorii încep să se îndepărteze de tablete atunci când au la dispoziţie ecrane mai mari pe smartphone-uri. Vânzările de iPad sunt deja în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi nu par să revină pe o pantă ascendentă prea curând.