Piaţa tabletelor în trimestrul trei: Apple pierde teren, Lenovo şi producătorii accesibili câştigă

Autor: Dorian Prodan 31.10.2014
Piaţa tabletelor în trimestrul trei: Apple pierde teren, Lenovo şi producătorii accesibili câştigă

IDC a publicat ieri raportul care centralizează vânzările de tablete din cel de-al treilea trimestru al acestui an, acesta arătând o creştere globală anuală modestă, evoluţia pozitivă a celor de la Lenovo şi erodarea poziţiei de lider a companiei Apple.

În cel de-al treilea trimestru al acestui an, producătorii de tablete au livrat 53,8 milioane de unităţi, o creştere de 11,5 procente de la cele 48,3 milioane unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. Deşi creşterea de la an la an arată că ritmul evoluţiei pieţei a încetinit considerabil, IDC afirmă că tabletele cu conectivitate 3G/4G vândute de operatorul nord-american Verizon se bucură de un succes apreciabil, preluarea ideii de către alţi operatori având şanse să îmbunătăţească situaţia.

Apple rămâne liderul pieţei tablete, însă compania face faţă tot mai greu concurenţei. Compania a vândut în acest interval un număr de 12,3 milioane de tablete iPad, o scădere de 14 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar această involuţia i-a erodat cota de piaţă de la 29,2 la 22,8 procente.  Mai mult, un studiu făcut de J.D. Power arată că tabletele Apple au fost detronate în topul satisfacţiei cumpărătorilor de produsele Amazon, Apple pierzând astfel poziţia pe care o cucerise acum cinci luni de la Samsung.

Vânzările de tablete Samsung au crescut cu 5,6 procente şi au atins cifra de 9,9 milioane unităţi, însă şi sud-coreenii au pierdut un procent din cota de piaţă şi se plasează acum pe locul secund cu 18,3 procente. Prestaţia rivalului ASUS, care se situează pe locul trei, este marcată atât de scăderea uşoară cu 0,9 procente atât a numărului de unităţi vândute cât şi a cotei de piaţă.

Cu 3 milioane de tablete vândute, Lenovo se clasează pe locul patru şi se bucură de o creştere a vânzărilor de peste 30 de procente, compania îmbunătăţindu-şi şi cota de piaţă cu aproape un procente. Locul 5 este ocupat de RCA, marca sub care este vândută o gamă largă de tabletele ieftine produse de către Venturer Electronics, compania bucurându-se de o creştere anuală de 194 de procente.

Trebuie semnalată în acelaşi timp şi evoluţia pozitivă a categoriei „Şi alţii”, producătorii de mai mică anvergură bucurându-se de o creştere anuală medie de 24,4 procente, ceea ce semnalează orientarea clientelei către produsele mai ieftine.

Tags: