Piaţa tabletelor la sfârşitul lui 2013: Apple încă este lider, Samsung şi Lenovo cresc cu rapiditate

Autor: Dorian Prodan 30.01.2014
Piaţa tabletelor la sfârşitul lui 2013: Apple încă este lider, Samsung şi Lenovo cresc cu rapiditate

După ce ne-a înfăţişat evoluţie pieţelor telefoanelor mobile şi a smartphone-urilor pentru ultimul trimestru din 2013, IDC a publicat astăzi şi cifrele pentru piaţă tabletelor. Apple rămâne încă un lider, însă creşterea sa este lentă iar cota sa de piaţă s-a redus acum la ceva mai mult de o treime din total.

Conform IDC, datele centralizate pentru ultimul trimestru din 2013 arată că ne apropiem de o saturaţie a pieţei, în special în Statele Unite şi Europa de Vest. Pieţele emergente se bucură de o creştere susţinută, însă şi aici se remarcă o scădere a ritmului de creştere în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform datelor publicate de IDC, în ultimul trimestru din 2013 s-au vândut 76,9 milioane de tablete, o creştere de 28 de procente de la cele 60 de milioane vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. A

Locul întâi este ocupat în continuare de Apple, compania adjudecându-şi o cotă de piaţă de 33,8 procente cu cele 26 de milioane de tablete vândute. Noile modele iPad Air şi iPad Mini cu Retina Display i-au permis companiei să recupereze ceva cotă de piaţă, aceasta crescând uşor de la cota de piaţă de numai 29,7 procente pe care o atinsese cu un trimestru înainte. Creşterea sa anuală este însă nesatisfăcătoare, saltul de 13,5 procente fiind sub media industriei şi aducând o scădere a cotei de piaţă de la 38,2 procente.

Ocupantul locului doi este Samsung, compania bucurându-se de o creştere de la an la an impresionantă: 85,9 procente. Compania a vândut 14,5 milioane de tablete în cursul ultimului trimestru din 2013, acest succes permiţându-i să-şi dubleze cota de piaţă. Ocupantul locului trei, Amazon, nu s-a descurcat prea grozav, compania pierzând cotă de piaţă şi fiind singura din Top 5 care a înregistrat o scădere a vânzărilor.

Cea mai impresionantă creştere este cea a companiei Lenovo, care a ajuns pe locul 5 cu cele 3,4 milioane de tablete vândute, care i-au adus o cotă de piaţă de 4,4 procente, compania fiind de altfel şi singura care a avut o creştere cu trei cifre: 325%. ASUS, un jucător apreciat cu o prezentă activă, s-a plasat pe locul patru cu o cota de piaţă de 5,1 procente şi o creştere apropiată de cea medie.