Apple demonstrează că între „scump” şi „mai scump”, cumpărătorii preferă varianta care le goleşte cel mai mult portofelele

Autor: Aurelian Mihai 25.09.2018
Apple demonstrează că între „scump” şi „mai scump”, cumpărătorii preferă varianta care le goleşte cel mai mult portofelele

iPhone XS Max depăşeşte cu mult modelul standard iPhone XS în privinţa vânzărilor realizate, în ciuda faptului că ambele au preţuri foarte piperate la pachet retail.

Cu preţuri de 1250 şi 1150 euro, noile modele iPhone XS sunt printre cele mai costisitoare telefoane iPhone livrate de Apple până acum. Acest aspect ar trebui măcar să dea de gândit cumpărătorilor ajunşi în situaţia de a sacrifica o bună parte din venituri pentru achiziţionarea unui telefon mobil. Numai că nu se întâmplă mai deloc aşa. Statisticile arată că modelul mai costisitor iPhone XS Max obţine vânzări de 3-4 ori mai mari decât modelul standard.

Explicaţia este mai simplă decât pare. Ecranul spaţios oferit de modelul XS Max este preferat de utilizatorii avansaţi, iar achiziţionarea telefonului la pachet cu abonament ascunde foarte bine costul real, cumpărătorii fiind preocupaţi mai degrabă de costul lunar al abonamentului, decât de suma totală plătită în perioada de contract. Profitând de mentalitatea cumpărătorilor care evaluează costul produselor analizând doar suma plătită la abonamentul lunar, Apple vinde mai bine modelul iPhone XS cu 512GB memorie internă, chiar dacă cel cu 256GB este considerabil mai ieftin. Strategia funcţionează atât de bine încât Samsung are probleme cu furnizarea de chipuri NAND Flash în volum suficient pentru noile modele iPhone.

Cât despre gusturile în materie de culoare, cumpărătorii seriilor iPhone XS şi XS Max oscilează între ediţiile Gold şi Space Gray, în mare parte ignorând ediţia Silver.

Surprinzător, noul model Apple Watch Series 4 obţine şi el vânzări destul de bune, fabricile din China responsabile cu producerea acestuia funcţionând la capacitate maximă. Potrivit estimărilor, Apple ar putea livra până la finalul acestui an 19.5 milioane unităţi din noua serie smartwatch, peste aşteptările iniţiale de 18 milioane unităţi.

 

Tags: