Furnizorii de componente preferă Apple în defavoarea Samsung și alte branduri de telefoane cu Android

Autor: Aurelian Mihai 30.09.2021
Furnizorii de componente preferă Apple în defavoarea Samsung și alte branduri de telefoane cu Android

Succesul de care se bucură iPhone 13 ar putea împuțina stocurile de telefoane cu Android, furnizorii de componente alegând să acorde tratament preferențial pentru Apple, anticipând profituri consistente de pe urma contractelor semnate.

Furnizorii taiwanezi de componente preferă Apple în defavoarea altor branduri smartphone, atrași de contractele generoase oferite de partenerii Apple, responsabili cu fabricarea modelului iPhone 13, vândut foarte bine mai ales în China și Taiwan.

Probabil, spre exasperarea puterii de la Beijing, declinul Huawei în piețele globale, cauzat de interdicțiile comerciale impuse de SUA, a alimentat pe plan local de ascensiunea unui brand smartphone ale cărui produse nu pot fi incluse la fel de ușor sub umbrela cenzurii generalizate. Este vorba, desigur, de Apple și noua gamă iPhone 13, care în ciuda asemănării cu generația anterioară iPhone 12, are mai mult succes în piețele asiatice decât și-ar fi imaginat cineva.

Deși, blocarea accesului la servicii Google nu înseamnă mare lucru pentru consumatorii chinezi, Apple și iPhone 13 au reușit să acapareze mare parte din cota de piață cedată de Huawei în regiunea Asiei, ca de altfel în majoritatea piețelor occidentale. În mod predictibil, efortul Huawei pentru dezvoltarea HarmonyOS, o alternativă Android conectată la un ecosistem de servicii paralel celui susținut de Google, a trecut aproape neobservată în țara natală și a fost privită cu neîncredere de consumatorii din piețele vestice.

iPhone 13

Un alt motiv pentru care iPhone 13 se vinde atât de bine este cererea slabă pentru produsele competitorilor. Ultimul bilanț al vânzărilor publicat de Samsung pentru intervalul Q3-2021 a confirmat rezultate sub așteptări. Totodată, alte branduri chinezești precum Oppo, Xiaomi și Vivo s-au aprovizionat deja cu suficiente componente, ceea ce se traduce în mai puțină cerere la furnizori.

Potrivit specialiștilor companiei de analiză Morgan Stanley, pre-comenzile iPhone 13 au fost urmate de timpi lungi de așteptare pentru livrare, fapt ce indică cerere puternică pentru noul flagship Apple.

Deocamdată, nu este clar dacă succesul iPhone 13 în China poate fi atribuit admirației recent descoperită a consumatorilor asiatici față de brandul american pe care l-au ignorat ani de-a rândul, sau dorinței de a evada prin orice mijloace de sub supravegherea și cenzura generalizată impusă de Partitul Comunist Chinez. Cert este că imaginile de la evenimentul de lansare Apple găzduit într-un Mall din provincia Shanxxi arată mai mult ca o invazie, unde cumpărători disperați încearcă să obțină produsul râvnit înainte ca acesta să dispară de pe raft.

Tags: