Motorola a brevetat display-ul care se „vindecă” singur

Autor: Cătălin Niţu 17.08.2017
Motorola a brevetat display-ul care se „vindecă” singur

Noul flagship Moto Z2 Force s-a confruntat cu o problemă destul de gravă imediat după lansare, display-ul său rezistent la şocuri fiind foarte uşor de zgâriat. Se pare însă că există deja planuri pentru dezvoltarea unei tehnologii care să limiteze efectele zgârieturilor, Motrola înregistrând un brevet care prezintă un ecran care se „vindecă” singur chiar şi atunci când este crăpat.

Brevetul a fost înregistrat în Statele Unite ale Americii şi descrie un mod de utilizare controlat de software-ul dispozitivului. Practic, atunci când un display este zgâriat sau crăpat, poate fi accesată funcţia de „vindecare”. În timpul procesului de raparaţie automat, ecranul nu trebuie atins, întrucât poate fi afectat procesul în mod negativ. După terminare, utilizatorul este notificat că reparaţia este completă, însă chiar şi desenul stilizat sugerează că vor exista „cicatrici”.

Motorola plănuieşte să pună această tehnologie în aplicare folosind un material numit „polimer cu memorie”, care se poate întoarce la forma sa iniţială. O suprafaţă transparentă care va asigura încălzirea materialului va fi integrată în protecţia ecranului, aceasta facilitând „vindecarea” sa. Reparaţia nu pare să fie perfectă, fiind prezente urme pe display, însă acesta rămâne utilizabil, iar crăpăturile devin mai puţin proeminente.

Având în vedere cât de mulţi utilizatori ajung în service-uri cu smartphone-urile cu protecţiile de sticlă sparte şi faptul că tehnologia de protecţie folosită în prezent de Motorola se zgârie foarte uşor, noua protecţie pentru display din polimer cu memorie ar putea fi următorul pas în realizarea de smartphone-uri rezistente la şocuri.