Service-urile independente din Europa vor primi componente originale de iPhone

Autor: Cătălin Niţu 09.07.2020
Service-urile independente din Europa vor primi componente originale de iPhone

Clienții Apple din Europa vor putea în curând să își repare telefoanele și în service-uri independente. După ce compania a oferit în SUA posibilitatea service-urilor să se înscrie pentru parteneriat oficial care să asigure acces la componente oficiale de iPhone și echipament de service corespunzător, acum și service-urile din Europa pot să se înscrie pentru acest program. Astfel, utilizatorii de iPhone ar putea beneficia de reparații mai ieftine și mai ușor accesibile, nu doar la cele câteva service-uri autorizate Apple.

Apple va oferi service-urilor independente componente originale de iPhone

Apple a încercat de-a lungul timpului să blocheze cât mai mult reparațiile independente ale dispozitivelor sale. În ultimii câțiva ani, componente precum Touch ID sau ecranul integreaz protecții în plus, care fac schimbarea lor mai complicată. Astfel, faptul că service-urile independente pot acum oferi reparații cu componente originale folosind aceleași unelte de service și proceduri oficiale. Ba chiar Apple se laudă că oferă și instructaj gratuit pentru tehnicienii din service.

În SUA, programul s-a dovedit a fi un succes. Apple spune că 140 de companii oferă acum reparații pentru produse Apple în 700 de service-uri din SUA. Compania se laudă că are acum în total 5.000 de service-uri autorizate în întreaga lume, care pot oferi asistență și pot realiza reparații simple pentru majoritatea iPhone-urilor, cu piese originale.

Această decizie ar putea scădea costul reparațiilor

Prețurile de reparație în service-urile oficiale Apple sunt ridicate. Anumite componente precum display-ul sau spatele din sticlă al modelelor recente de iPhone depășesc 20-30 sau chiar 50% din valoarea totală a telefonului. Astfel, faptul că aceste reparații ar putea să fie realizate în service-uri independente, ar putea scădea prețurile. Companiile care pot acum comanda componente de la Apple ar plăti doar prețul componentei, putând scădea costul manoperei.

Totuși, service-urile autorizate Apple sunt destul de puține și rare. Sunt slabe șanse ca majoritatea utilizatorilor să aibă norocul ca unul să fie în orașul lor. Extinderea suportului către service-urile mai mici ar asigura o extindere a centrelor capabile să repare anumite componente de pe iPhone, în special ecranul. Desigur, reparațiile pe perioada garanției vor fi realizate tot în centrele oficiale.

sursa: Engadget