Smartphone-urile în trimestrul doi: LG şi Lenovo cresc, Samsung şi Apple pierd cotă de piaţă

Smartphone-urile în trimestrul doi: LG şi Lenovo cresc, Samsung şi Apple pierd cotă de piaţă

Conform datelor publicate de IDC, cel de-al doilea trimetru al acestui an a adus o creştere de peste 50 de procente a numărului de smartphone-uri vândute. În ciuda vânzărilor crescute, liderii Samsung şi Apple au pierdut din cota de piaţă, făcând loc producătorilor mai mici.

Conform datelor publicate de IDC, în cursul celui de-al doilea trimestru al acestui an s-au vândut un număr de 237,9 milioane de smartphone-uri, creşterea de la an la an fiind una de 52,3 procente. Liderul pieţei este în continuare Samsung, care a vândut 72,4 milioane de unităţi, în creştere cu 43,9 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În ciuda acestor performanţe, Samsung a pierdut puţin din cota de piaţă, compania adjudecându-şi doar 30,4 procente, faţă de cele 32,2 pe care le-a acaparat acum un an.

Apple, care a raportat vânzări nesperat de bune pentru terminalele iPhone, se află într-o poziţie similară. Compania a vândut 31,2 milioane de telefoane iPhone, în creştere cu 20 de procente de la cele 26 de milioane de acum un an, însă cota de piaţă a companiei a scăzut de la 16,6 la 13,1 procente, cea mai mică din ultimii trei ani.

De uşorul declin al liderilor au profitat LG şi Lenovo, care au înregistrat creşteri mari ale numărului de unităţi vândute. LG a vândut 12,1 milioane de smartphone-uri, creşterea de 108 procente asigurându-i o cotă de piaţă aproape dublă, iar Lenovo a ocupat locul patru cu cele 11,3 milioane de unităţi vândute, care reprezintă aproape o triplare a vânzărilor.

Ceilalţi producători care nu au intrat în Top 5 au livrat un total de 100,8 milioane de unităţi, aceştia reprezentând 42% din piaţă şi bucurându-se şi ei de 2 procente suplimentare smulse de la liderii Samsung şi Apple.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News