LG OLED R, primul televizor rulabil, costă 100.000 de dolari

Autor: Cătălin Niţu 15.07.2021
LG OLED R, primul televizor rulabil, costă 100.000 de dolari

LG OLED R, primul televizor rulabil de pe piață, a impresionat publicul încă din primele momente în care a fost expus la CES în 2018, când era un simplu concept. În 2019, compania a anunțat că dorește să aducă acest model pe piață, însă comenzile nu erau posibile pur și simplu printr-un magazin online. Cei care își doreau așa ceva trebuiau să sune la LG pentru a lua legătura cu un reprezentant, iar lansarea „publică” de acum dezvăluie și motivul pentru care LG vindea acest televizor în condiții speciale: prețul acestui model este de 100.000 de dolari americani.

Modelul LG OLED R nu este tocmai nou, dar prețul său a fost un mister până acum

Producătorul sud coreean de televizoare a publicat pe site-ul său din SUA modelul LG Signature OLED R, în singura versiune de 65” și prețul public, alături de posibilitatea de a-l cumpăra online (precomenzile încep în august), la fel ca în cazul tuturor celorlalte televizoare ale companiei. 100.000 de dolari este însă un preț pe care doar puțini și-l permit atunci când vine vorba despre un televizor, însă tehnologia de ultimă generație costă de obicei mai mult. În câțiva ani însă, ne așteptăm ca prețul să scadă considerabil, dar probabil că aceste dispozitive mai „ciudate” nu vor fi niciodată accesibile pentru publicul larg.

Atunci când vine vorba despre capabilitățile televizorului, odată ce este complet extins, acesta oferă tot ceea ce primim și de la televizoarele LG OLED din cele mai recente generații. O diagonală de 65”, rezoluție 4K, panel OLED cu contrast infinit, toate funcțiile necesare pentru Gaming (FreeSync Premium, ALLM, HGiG), sistemul de operare WebOS și compatibilitate cu asistenți virtuali și sisteme smart home (Google Assistant, Alexa, AirPlay 2, HomeKit).

Capabilitățile sale speciale sunt însă legate de faptul că atunci când termini vizionarea, televizorul poate să se „retragă” înapoi în carcasă, ascunzând acel dreptunghi negru inestetic din încăpere, caracteristic televizoarelor tradiționale. Există însă și alte avantaje ale sale: de exemplu, există un mod de funcținoare în „linie”, care folosește doar partea de sus a ecranului pentru a afișa diverse informații rapide, precum vremea sau ora exactă, ecranul fiind doar puțin ieșit din carcasă. De asemenea, în timpul vizionării de filme în format ultra-wide, televizorul poate să se retragă în carcasă la dimensiunea necesară pentru a elimina barele negre.

Desigur, pentru utilizatorii de rând, faptul că televizorul nu se „ascunde” în peisaj nu este o problemă majoră, însă oricine are de dat 100.000 de dolari pe un televizor, probabil că are și o casă de câteva milioane de dolari, cu decor realizat de un designer interior, iar un televizor ar putea strica complet „arta”. Alte companii, precum Samsung oferă un mod „ambiental” pentru televizoarele sale, care poate scana mediul înconjurător și genera o imagine care să se integreze bine în „peisaj”.

sursa: The Verge