Apple introduce Sign in with Apple, o metodă de autentificare care nu urmăreşte activitatea utilizatorilor

Securitatea şi intimitatea datelor utilizatorilor pare să fie un subiect din ce în ce mai important pentru Apple, iar compania vrea să ducă această „luptă” la un nou nivel începând cu iOS 13. Toate aplicaţiile care permit autentificarea folosind conturi de Google sau Facebook vor trebui să ofere suport şi pentru „Sing in with Apple”, o nouă metodă de logare securizată, care foloseşte contul Apple ID şi Face/Touch ID în loc de parolă.

Motivul pentru care Apple a creat acest „Sign In with Apple” este faptul că Google şi Facebook colectează prea multe date despre utilizatori. Oricând foloseşti un serviciu care foloseşte un cont Google sau Facebook, companiile te pot urmări şi te pot targeta cu reclame sau pot modifica algoritmii de conţinut în funcţie de activităţile tale. Apple propune control absolut asupra datelor utilizatorilor prin sistemul său.

Atunci când te autentifici într-o aplicaţie cu Sign in with Apple, creezi practic un „cont virtual” nou pentru fiecare în parte. Poţi alege să nu oferi adresa ta de e-mail sau alte date personale aplicaţiei, iar toate e-mail-urile ajung într-o căsuţă virtuală nouă, realizată automat de Apple. Mesajele din această căsuţă sunt trimise mai departe către adresa ta de e-mail, însă poţi să opreşti aceste mesaje oricând, ba chiar poţi şterge complet contul de e-mail „virtual” cu care a fost înregistrat contul din aplicaţie.

Interesant este faptul că toţi dezvoltatorii de aplicaţii vor fi obligaţi să introducă şi această metodă de autentificare în aplicaţiile lor din AppStore dacă folosesc deja metodele Google şi Facebook. Apple vrea să asigure securitatea şi intimitatea datelor utilizatorilor săi în tot ecosistemul AppStore. Dacă aplicaţia nu va folosi una din metodele amintite, poate să ofere simplu log-in cu e-mail şi parolă, fără un cont Apple.

Apple a vorbit mult în ultimii ani despre intimitatea datelor, refuzul de a colecta date de la utilizatori şi criptarea multor informaţii direct pe dispozitiv, pentru a nu exista riscul ca acestea să fie urcate pe servere şi interceptate. Sign in with Apple este doar următorul pas, prin care compania speră ca utilizatorii să scape de urmărirea online de pe dispozitivele mobile în cadrul aplicaţiilor.

 

 

publicitate