Google anunţă data la care va activa noul ad-blocker integrat din browserul Chrome

Google anunţat la jumătatea acestui an planuri pentru includerea unei funcţii integrate de blocare a reclamelor în browserul Chrome, dar fără a preciza o dată precisă pentru debutul acesteia.

Din fericire aşteptarea este pe cale să ia sfârşit, Google anunţând că va activa noul modul ad-block în data de 15 februarie 2018. Însă actualizarea Chrome 64 este programată pentru lansare pe 23 ianuarie, iar succesorul Chrome 65 ar trebui să sosească în data de 6 martie, fapt ce indică posibilitatea ca noua funcţie de blocare a reclamelor să fie pornită de la distanţă, eventual nu pentru toţi utilizatorii în acelaşi timp.

Trebuie spus că noul ad-block nativ pentru Google Chrome nu va bloca chiar toate reclamele, oficialii companiei descriindu-l mai degrabă ca pe un filtru menit să ascundă reclamele prea intrusive, care nu respectă standardele de calitate impuse de grupul Coalition for Better Ads, la care Google a aderat la începutul acestui an. Sunt vizate în mod special reclamele cu sunet care rulează în modul autoplay la accesarea paginii, reclame interstiţiale care ocupă întregul ecran şi alte tipuri de reclame considerate deranjante. Potrivit companiei, vor fi blocate inclusiv reclame servite direct de Google, dacă acestea nu întrunesc noile criterii de calitate.

Google va notifica site-urile care conţin reclame ascunse de la afişare, administratorii acestora având la dispoziţie 30 de zile pentru remedierea situaţiei, în caz contrar toate reclamele urmând să fie blocate de filtrul inclus cu browserul Chrome. În cea din urmă situaţie, administratorii web vor fi nevoiţi să solicite reevaluarea site-ului de către angajaţii Google, după ce problemele semnalate au fost remediate.

Potrivit Google, scopul programului este de descurajare a folosirii reclamelor prea agresive, împiedicând folosirea acestora ca sursă de venit. Acolo unde proprietarii website-urilor vor accepta, Google va prezenta utilizatorilor Chrome şi posibilitatea de a plăti pentru finanţarea site-urilor preferate, obţinând în schimb blocarea tuturor reclamelor. Indiferent de opţiunea aleasă, cert este că utilizatorii Chrome vor avea parte de o experienţă mai puţin frustrantă la navigare web.

publicitate