Toate numerele duc la Google

Autor: Andrei Gîrbea 03.07.2007
Toate numerele duc la Google

Google a anunţat achiziţia companiei GrandCentral Communciations, specializată în comunicaţii de voce. Pentru suma de 50 milioane dolari, gigantul american obţine un serviciu complex şi inovator, ce permite reunirea tuturor numerele de telefon şi a adreselor de mail ale unui user într-un cont unic, accesibil online. Astfel administrarea acestora devine mult mai simplă şi rapidă.

Aplicaţia dezvoltată de GrandCentral impresionează în primul rând prin prisma serviciilor VoIP oferite. Fiecare dintre noi foloseşte mai multe telefoane (mobil, acasă, la serviciu…), fiecare având un număr diferit. Grandcentral ne oferă un singur număr pentru toate acestea, valabil pe viaţă. Astfel, în momentul în care eşti apelat, telefoanele înregistrate în cont vor suna (poţi alege să sune doar o parte din ele, toate sau chiar niciunul, în funcţie de necesităţi şi preferinţe), iar tu vei fi accesibil oriunde te vei afla.

Opţiunea de a seta care telefon să fie apelat în funcţie de persoana care sună sau grupul din care face aceasta parte, este un alt plus alt serviciului. De exemplu, partenerii de afaceri vă vor găsi doar pe mobil şi pe telefonul de serviciu, în vreme ce prietenii vă vor putea apela şi pe cel de acasă. Realizarea unei organizări desăvârşite a contactelor poate fi laborioasă în condiţiile unei agende stufoase, dar odată finalizată, telefoanele vor suna "mai cu folos", iar persoana căutată de interlocutor se va afla întotdeauna la capătul firului.

Setări precum tipul soneriei, a mesajelor vocale sau funcţii precum înregistrarea apelului şi robotul care îţi spune cine te apelează înainte de a răspunde sunt şi ele prezente.

GrandCentral ajunge sub aripa Google

Serviciul este mult mai complex. Pe lângă telefonie, userul primeşte şi o Căsuţă Vocală upgradată, ce permite diverse opţiuni: verificarea mesajelor vocale online, salvarea lor pe viaţă, ştergerea, downloadarea sau forward-area către un alt număr şi multe altele. Interesantă mi se pare posibilitatea de a marca un număr drept "spam", exact ca în cazul unui e-mail. Odată stigmatizat, apelurile venite de la acel număr vor fi trimise direct la "gunoi", utilizatorului oferindu-i-se posibilitatea de a alege cine îl poate sau nu apela.

Avantajul unui număr de telefon unic este independenţa. Userul nu mai este "legat" de numărul său de telefon, nu mai trebuie să îl schimbe ori de câte ori se mută. Nu, va rămâne cu el pe toată durata vieţii. În plus, el poate comuta cu uşurinţă convorbirea de pe un telefon pe altul prin simpla apăsarea a unor taste. Imaginaţi-vă că primiţi un telefon important exact în momentul când trebuie să ieşiti din casă. Răspundeţi de pe telefonul fix, iar apoi, pentru a nu întârzia, comutaţi pe cel mobil şi continuaţi convorbirea. Practic nu?

Marcare cu spam

Scopul achiziţiei unei astfel de tehnologii de către Google este evident, ea urmând să fie integrată în serviciile Gmail şi GTalk. Astfel, o nouă armă este adusă în arsenalul Google, ce va fi utilizată în lupta contra celor de la Skype şi a altor platforme de mesagerie ce furnizează şi comunicaţii VoIP. Momentan, serviciul este accesibil doar în Statele Unite. În plus, Google a anunţat că în următoarea perioadă de timp,înregistrarea se va face doar pe bază de invitaţie.