Utilizarea aplicaţiilor adblock a crescut cu 30% în 2016 la nivel global

Numărul dispozitivelor pe care au fost instalate aplicaţii pentru blocarea reclamelor, cunoscute sub numele de adblocker-e, a fost de 615 milioane în 2016, în creştere cu 30% comparativ cu 2015, potrivit PageFair.

 

Dintre aceste dispozitive, 62% (308 milioane) au fost mobile. Numărul de PC-uri pe care au fost instalate aplicaţii adblock a crescut cu 17% anul trecut, la 236 milioane.

Cei mai mulţi utilizatori (94%) de astfel de programe pe dispozitive mobile sunt în regiunea Asia-Pacific. În Europa şi America de Nord procentul celor care au astfel de aplicaţii pe smartphone-uri şi tablete este relativ mic prin comparaţie, dar Page Fair estimează că va creşte accelerat în următorii ani. Sunt deja producători de smartphone-uri care includ în sistemele de operare astfel de tehnologii, iar dezvoltatori cunoscuţi de browsere de internet, precum Opera, au introdus în produsele lor astfel de funcţii.

 

 

Un sondaj realizat în SUA arată că teama de viruşi şi programe dăunătoare i-a determinat pe 30% dintre americanii care au participat să descarce aplicaţii care blochează reclamele. Pentru alţi 29% motivul a fost acela că reclamele îi întrerupeau atunci când citeau ceva pe internet. Pentru 16% motivul a fost viteza de încărcare a paginilor web, redusă din cauza reclamelor.

 

Metoda principală prin care site-urile luptă împotriva adblocker-elor nu mai funcţionează. Potrivit PageFair, 90% dintre utilizatorii de adblocker-e au dat peste site-uri care le afişează mesaje prin care le cer să dezactiveze aplicaţia pentru a avea acces la conţinutul de pe ele. Aproape trei sferturi (74%) dintre utilizatori nu fac acest lucru, ci ies de pe site-ul respectiv.