YouTube introduce premiere, abonamente pentru canale şi magazine de produse personalizate

Autor: Cătălin Niţu 22.06.2018
YouTube introduce premiere, abonamente pentru canale şi magazine de produse personalizate

YouTube este un adevărat gigant al internetului, fiind sursa principală de video streaming a peste 1,9 miliarde de utilizatori cu conturi active în fiecare lună. Cu toate acestea, mulţi dintre creatorii de conţinut şi-au exprimat nemulţumirile în ultimii ani faţă de modul în care platforma funcţionează şi faţă de tratamentul pe care îl primesc din partea YouTube. Se pare însă că nemulţumirile au fost auzite, iar YouTube încearcă acum să creeze noi metode prin care aceştia să poată câştiga bani.

Noile metode de monetizare nu sunt nici tocmai noi pentru industria de creare de conţinut online şi nici originale, fiind mai degrabă împrumutate de la alte companii similare. De exemplu, canalele de YouTube cu peste 100.000 de abonaţi vor putea să pornească posibilitatea de abonare pe bani. Astfel, abonaţii pot plăti câte 5 dolari pe lună pentru a primi acces la conţinut exclusiv sub forma unor clipuri exclusive sau livestream-uri dedicate comunităţii, acces la emoji-uri personalizate în chat şi alte astfel de „avantaje”. Această funcţie există deja pe Twitch de multă vreme şi a devenit sursa principală de venit pentru mulţi streameri.

YouTuberii din Statele Unite ale Americii vor avea acces şi la un magazin virtual de obiecte personalizate. Acestea vor fi realizate prin intermediul unui parteneriat între YouTube şi Teespring şi va asigura vânzarea de tricouri, căni, perne şi alte astfel de obiecte cu logo-ul, grafica sau orice alte mesaje specifice canalului. Aceste obiecte vor apărea diresc în pagina de YouTube şi vor fi disponibile pentru canalele cu peste 10.000 de abonaţi.

În cele din urmă, canalele de YouTube cu 10.000 de abonaţi vor primi acces şi la funcţia „premieres”, care face exact ceea ce sugerează. Practic, poţi publica un clip video înregistrat în prealabil sub forma unui livestream, toată comunitatea putând să îl vizioneze simultan. Livestream-ul va integra şi un chat live, unde fanii puteau deja să plătească o sumă către youtuber pentru afişarea comentariilor mai sus în listă. Aceste Super Chats vor putea fi aplicate şi pe premiere. Avantajul premierelor este că o pagină va fi generată automat înainte ca livestream-ul să înceapă, pentru a avea destul timp să se strângă mulţi fani.

Desigur, nu toate aceste funcţii vor fi disponibile pentru toţi creatorii de conţinut din întreaga lume. În cazul produselor personalizate, YouTube va trebui să facă parteneriate cu mai multe companii din întreaga lume, propces care va dura mult timp.