Spotify va bloca conturile utilizatorilor care folosesc Adblock în varianta gratuită a serviciului

Spotify se luptă de multă vreme cu utilizatorii care folosesc software de tip Adblock pentru a folosi versiunea gratuită fără reclame, însă de acum înainte, această practică nu va mai fi tolerată. Compania a actualizat documentul cu termene şi condiţii de utilizare al serviciului de streaming, care interzice în mod explicit aceste practici, desigur, cei care vor fi depistaţi riscă să aibă accesul la Spotify întrerupt.

Conform noului document actualizat „evitarea sau blocarea reclamelor în cadrul serviciului Spotify, sau crearea şi distribuirea de unelte al căror scop este blocarea reclamelor pe Spotify poate duce la sistarea imediată a accesului la serviciu şi suspendarea contului”. Astfel, toate listele de redare, preferinţele salvate şi alte detalii personale vor fi pierdute de către utilizatori, acestea fiind principalul motiv pentru care mulţi aleg Spotify peste alte servicii de muzică.

Compania suedeză a mai încercat să blocheze astfel de practici anul trecut, când utilizatorii de Android foloseau o versiune modificată a aplicaţiei, care le oferea acces la toate capabilităţile unui cont premium fără să fie nevoie de un abonament lunar. Anul trecut aproximativ 2 milioane de utilizatori de Spotify blocau reclamele, număr care reprezenta 2% din totalul utilizatorilor Spotify Free.

Între timp, serviciul a ajuns la aproape 100 de milioane de conturi plătite şi mult mai multe conturi gratuite, oferind utilizatorilor care folosesc varianta „free” acces la multe dintre capabilităţile conturilor premium. Diferenţele majore constau în redarea pe mobil, care nu poate fi făcută decât în mod aleatoriu în cadrul listelor de redare şi posibilitatea limitată de a descărca muzică local. De asemenea, nu poţi să schimbi melodia decât pentru un număr limitat de ori pe zi.

Noul regulament de utilizare al serviciului Spotify va intra în vigoare începând cu data de 1 martie.